۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۱
کد خبر: ۷٬۱۷۳

مِّنَ ٱلمُؤمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُواْ مَا عَاهَدُواْ ٱللَّهَ عَلَیه -فَمِنهُم مَّن قَضَی نَحبَهُ- وَمِنهُم مَّن یَنتَظِرُ وَمَا بَدَّلُواْ تَبدِیلا.

مصداق عشق به محور مقاومت

آگاه: قلم به دست گرفتن و نوشتن درخصوص یک شخصیت برجسته که عمر خود را به مجاهدت در راه خدا مصروف داشته و مخلصانه برای اعتلای کلمه حق با جهاد مستمر همواره خود را وقف اسلام و مقاومت اسلامی ساخته بود بسی سخت و دشوار است.
امروز که عزیز دل ما، سردار سرلشکر شهید حاج عباس نیلفروشان از بین ما به عالم ملک و ملکوت پر کشیده است، می‌توانم به خودم این اجازه را بدهم که گوشه‌ای بس کوچک از شخصیت و زندگی این فرمانده مجاهد و شهید گرانقدر را بازگو کنم.
امیدوارم این نوشته بتواند ذره‌ای برای شناختی بسیار اندک و یک بعد کوچک از ابعاد شخصیت برجسته آن مجاهد نستوه موثر باشد.
بنده حقیر اگر بخواهم سردار سرلشکر پاسدار شهید حاج عباس نیلفروشان را به‌طور خلاصه معرفی کنم باید بگویم؛ شهید حاج عباس نیلفروشان، یک سردار برجسته، یک سردار جان‌برکف و جانباز، یک دانشمند نظامی و باتجربه با ذهنی خلاق و ایده‌پرداز برای اسلام و انقلاب؛ که همواره دغدغه ایشان ایران قوی، جبهه مقاومت قدرتمند، مبارزه با ظلم و استکبار جهانی، نابودی صهیونیسم بین‌الملل و رژیم اشغالگر و کودک‌کش صهیونیستی بود.
شهید نیلفروشان فردی بود که وجود و همه وقت خود را صرف تقویت شجره طیبه سپاه و جبهه بزرگ مقاومت کرده بود. ایشان از سحرگاه که وارد محل کارشان می‌شدند تا پایان روز دغدغه قدرت‌سازی برای ایران قوی، سپاه پاسداران و محور مقاومت را داشتند و همواره مشغول این امر مهم بودند.
ایشان در طول دورانی که مسئولیت‌های گوناگون را برعهده داشتند، قدرت‌سازی متناسب با آرمان‌ها و داعیه‌های انقلاب اسلامی را به‌عنوان یک فریضه الهی سرلوحه همه برنامه‌ها، اقدامات و تدابیر خود قرار داده بودند.
سردار شهید حاج عباس نیلفروشان برای توسعه و تقویت قدرت اسلام و انقلاب و ایجاد ایرانی قوی، سر از پا نمی‌شناخت و در این مسیر از هر کسی که ذره‌ای برای قدرت‌سازی دغدغه و ظرفیت داشت، حمایت می‌کرد و هیچ محدودیتی از حیث سن و درجه و... در به‌کارگیری ظرفیت‌های افراد قائل نمی‌شدند.
شهید نیلفروشان در مسیر خدمت به نظام مقدس اسلامی و در خدمت به جبهه مقاومت، بدون شعارزدگی و به‌صورت کاملا عملی، فرامین و تدابیر امامین انقلاب را نصب‌العین قرار داده بودند. ایشان نه در شعار، بلکه در عمل، تدابیر امام خامنه‌ای عزیز(حفظه الله) را اجرا می‌کردند.
به‌عنوان یک نمونه اگر بخواهم اشاره کنم، شهید حاج عباس نیلفروشان در اجرای تدابیر معظم له و در راستای کادرسازی برای اسلام و انقلاب، با به‌کارگیری جوانان در مناصب حساس، علاوه‌بر انگیزه‌بخشی به این قشر، تجارب انباشته خود را منتقل کردند که این یکی از صدها اقدام برجسته آن شهید عزیز بود و در این خصوص شاخص‌ها در محاسبات شهید نیلفروشان برای واگذاری مسئولیت به افراد عبارت بود از: تعهد، تخصص، اخلاق، تجربه، دغدغه، شجاعت و خطرپذیری.
تنها چیزی که برای شهید حاج عباس نیلفروشان در رأس همه امور اهمیت داشت، در ابتدا رضایت خدای سبحان و بعد از آن رضایت امامین انقلاب بود و در ادامه نیز بحث قدرتمند بودن ایران عزیز و همچنین جبهه عظیم مقاومت بیشترین اولویت را داشت.
حاج عباس عزیز دل ما بسیار مهربان و دلسوز بودند و تأسی به شاهدان شهید همواره در حرکات و سکنات ایشان مشهود بود، خوش‌خلقی و اخلاق والای شهدایی شهید نیلفروشان شهره خاص و عام بوده است.
عشق عمیق به امامین انقلاب و علمای بزرگ مقاومت خصوصا سید مقاومت، شهید سید حسن نصرالله، پیروی از مکتب شهیدان و علاقه قلبی ایشان به سیدالشهدای محور مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی در وجود نازنین حاج عباس موج می‌زد.
شهید حاج عباس نیلفروشان عاشق مقاومت بود. عشق او به محور مقاومت و جبهه عظیم مقاومت آنچنان عمیق بود که در نظر همه کسانی که با ایشان از نزدیک کار می‌کردند بسیار برجسته و در رفتار و گفتار ایشان هویدا بود.
ایشان از هر ظرفیتی برای تقویت جبهه مقاومت در برابر ظلم و جبهه باطل و استکبار جهانی استفاده می‌کردند و رأساً موضوعات مربوط به مقاومت را تا رسیدن به نتیجه مطلوب دنبال می‌کردند، هیچگاه به دنبال آن نبودند که اسم و نامی از ایشان در میان باشد بلکه مخلصانه خود را خادم مقاومت می‌دانستند.
شهید حاج عباس نیلفروشان برای قدرتمند کردن ملت مظلوم فلسطین در برابر ظلم و جور جنایتکاران صهیونیست شب و روز نداشت. ایشان از هر ظرفیتی برای تقویت امت و جبهه مقاومت در برابر ظلم و جور جبهه باطل و استکبار جهانی استفاده می‌کردند.
همین که امروز شاهد شهادت این بزرگ مرد در کنار شهید نصرالله و در راه قدس شریف هستیم، خود گواهی بر آنچه در وصف حاج عباس و عشق و ارادتش به مقاومت گفته شده، است. شهادت حاج عباس با رفیق عزیزش یعنی سیدحسن نصرالله در مسیر مبارزه برای قدس شریف، جای تعجب نیست، چراکه به قول شاعر، رشته‌ای بر گردنم افکنده دوست، می‌کشد آنجا که خاطرخواه اوست... 
بی‌شک آنچه نگاشته و گفته شد تنها بخش بسیار کوچکی از ویژگی‌های آن شهید بزرگ بوده است.یقینا گفتن و نوشتن از شهید نیلفروشان کار این سرباز کوچک و حقیر نیست ولی بر خود فرض دانستم گوشه‌ای بسیار کوچک از شخصیت این سردار مجاهد را برای آنان که کمتر ایشان را می‌شناسند بازگو کنم که ذره‌ای در شناخت این بزرگ مرد توانسته باشم وظیفه خود را انجام دهم.
از اینکه از قافله شهدا و از شهید سرافراز، حاج عباس نیلفروشان عزیز دل، جا مانده‌ام بسیار بسیار ناراحت و غمگینم.
ابتدا از خالق یکتا و در درجه بعد از شهید حاج عباس عزیز عاجزانه تمنا دارم که مرا فراموش نکند و دست این حقیر را بگیرد تا در مسیر تقویت جبهه مقاومت و در مسیر مبارزه با ظلم، استکبار و نابودی رژیم کودک‌کش صهیونیستی ثابت‌قدم و استوار بمانیم و ان‌شاءالله این سرباز نیز در پیروی از راه فرمانده شهیدش به فیض عظیم شهادت نائل شود.
در پایان به روح پرفتوح امام خمینی(ره) همه شاهدان شهید خصوصا شهید حاج عباس نیلفروشان که شهید قدس، شهید مقاومت و شهید مبارزه با ظلم و استکبار بود درود می‌فرستیم و از خدا می‌خواهیم که به برکت خون پاک آنها ما را در جنگ حق و باطل پیروز گرداند.
راه امام خمینی(ره) و شهیدان پررهرو و سایه امام خامنه‌ای عزیز تا ظهور حضرت حجت ارواحنا فداه، مستدام باد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.