۱۱ اسفند سال گذشته تشکل جدیدی به نام شبکه راهبردی نیروهای انقلاب در سالن همایش‌های مسجدالنبی(ص) واقع در منطقه ولنجک تهران با حضور امیرحسین قاضی زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و ایثارگران؛ مهرداد بذرپاش، وزیر راه وشهرسازی و جمعی از نمایندگان مجلس و شخصیت‌های سیاسی و اجتماعی اعلام موجودیت کرد. «حمید رسایی» نماینده سابق مجلس، «ابوالقاسم جراره» نماینده سابق مجلس، «صالح اسکندری» چهره‌های شاخص «شریان» هستند.

اصلاحات حضوری فعال در انتخابات دارد

آگاه ـ شریان در انتخابات مجلس دوازدهم به ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب(امناء) پیوست و قرار است فهرست واحد این ائتلاف به زودی رسانه‌ای شود. روز پنجشنبه نیز خبر رسید که جریان مردمی«جماران» به دبیرکلی «احمد نادری» هم با امناء ائتلاف کرده است. برای تبیین آخرین تحرکات این ائتلاف تازه نفس در آوردگاه ۱۱ اسفندماه با مسئول شبکه سیاسی «شریان» گفت و گو کردیم.

سیدمرتضی محمودی، مسئول شبکه سیاسی شریان با اشاره به آرایش انتخاباتی، گفت: اصلاح طلبان با لیست واحد و با سرلیستی «علی مطهری» در عرصه انتخابات و در شهر تهران حضور جدی خواهند داشت، از سوی دیگر شاهد فعالیت‌های آنها در استان‌ها و شهرستان‌ها برای کسب حداقل کرسی‌ها در مجلس دوازدهم هستیم. اما رقابت اصلی در جریان اصولگرا شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه فضای رقابت در جریان نیروهای انقلاب جدی است، اظهار کرد: اگر بخواهیم در این لحظه تحلیلی از آرایش اصولگرایان در صحنه انتخابات داشته باشیم باید بگوئیم که جدی‌ترین جریان در بین ما، شورای ائتلاف نیروهای انقلاب است. ائتلافی که در دوره‌های قبل (مجلس یازدهم و شوراهای اسلامی در دوره ششم) توانست تعدادی از کاندیداها را راهی مجلس و نهاد شوراها کند؛ در مقابل این جریان به جهت نوع عملکردی که از خود به جا گذاشته‌اند به‌خصوص در روند انتخاب کاندیداها، حرکت جدیدی از سوی کنشگران سیاسی شکل گرفت.

عضو شورای مرکزی شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی تصریح کرد: این حرکت جدید در راستای اعتراض به رفتار سیاسی یا همان پدرخواندگی، پدرسالاری یا تمامیت خواهی بعضی از عزیزان در جریان اصولگرا شکل گرفت و منجر به تشکیل جریان‌های جدید شد. یکی از این جریان‌ها، «شریان» است. ما به هیچ وجه رویکرد انتخاباتی مطلق نداشتیم، بلکه انتخابات را یک جزء از حرکت خود در جامعه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور می‌دانستیم. به همین جهت در طول یک سال گذشته شبکه‌های خود را فعال کردیم اما در آستانه انتخابات با مشاهده فضای انتخاباتی آرایش خود را تغییر دادیم.

محمودی تاکید کرد: با توجه به نادیده گرفتن چهره‌های انقلاب جوان که مورد حمایت هیچ جریان دارای قدرت سیاسی نیستند و از توانمندی، ظرفیت و ایده‌های خوبی هم برخوردار هستند، شریان وارد صحنه شد و به ظرفیت‌های پراکنده اعتبار بخشید. برای نخستین بار دیگر خبری از سهم‌بندی، قومین سالاری نبود و ما بر مبنای شاخص محوری، برتر گزینی بررسی کاندیداها را شروع کردیم و خوشبختانه به یک لیست واحد هم دست یافتیم. وی در پاسخ به این سوال که لیست واحد برای تهران است، تصریح کرد: در تهران و شهرستان‌ها به لیست دست یافته‌ایم اما در روزهای گذشته به‌ویژه پس از شکل‌گیری ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب که به نام«امناء» شناخته می‌شود ما فهرست خود را که در حدود ۴۵ نفر هستند و طی یک فرآیند بسیار عادلانه برگزیده شده‌اند وارد ائتلاف مردمی کرده‌ایم و به جای رونمایی از لیست اختصاصی شریان، وارد ائتلاف شده‌ایم.

عضو شورای مرکزی شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی در پاسخ به سوال دیگر مبنی براینکه ائتلاف نهایی اُمناء چه زمانی از فهرست خود رونمایی می‌کند، تصریح کرد: چکش کاری‌های آخر دارد صورت می‌گیرد تا مبادا حق گزینه‌ای ضایع شود از این رو با یک یا دو روز تاخیر، فهرست را با نظام بندی درست و اعتبار قابل پذیرش منتشر می‌کنیم.

محمودی درباره اینکه آیا فهرست امناء شنبه (امروز) رونمایی می‌شود، گفت: تمام تلاش خود را می‌کنیم قبل از شنبه فهرست را رسانه‌ای کنیم، به هرحال نباید زمان را برای تبلیغ گزینه‌ها و فهرست خود از دست بدهیم.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.