وضعیت این روزهای دانشگاه‌های آمریکا، تجلی واقعی نوع نگاه بسته و میلیتاریستی سردمداران واشنگتن به مقوله آزادی بیان است؛ از دانشگاه «ییل» و «کلمبیا» تا دانشگاه «ییل» و «اوهایو»، دانشجویان بی‌شماری فریاد نفرت از صهیونیست‌ها و انزجار از جنایات آنها در غزه را فریاد می‌زنند و پاسخی که از پلیس و نیروهای امنیتی آمریکایی دریافت می‌کنند، گلوله و باتون و دستبند و حبس است.

«بیداری انسانی» در دانشگاه‌های آمریکا

آگاه: طبق فیلم‌های منتشره از دانشگاه‌های مختلف آمریکا، پلیس برای سرکوب دانشجویان معترض و ضدصهیونیستی حتی اقدام به استقرار تک‌تیرانداز در محیط دانشگاه‌ها نیز کرده است! 

در جریان برگزاری تظاهرات همبستگی با مردم غزه در دانشگاه «اِموری» در ایالت جورجیا، پلیس آمریکا به دانشجویان حمله و تعدادی از آنها را دستگیر کرد. در جریان این امر، «نوئل مک‌آفی» رییس گروه فلسفه دانشگاه اموری نیز به طرز وحشیانه‌ای ازسوی پلیس آمریکا دستگیر شد. همچنین ویدیوهای منتشرشده از دانشگاه «اِموری» ایالت جورجیای آمریکا درحالی‌که پلیس برای سرکوب دانشجویان معترض و ضدصهیونیستی از سلاح برقی، گلوله‌های پلاستیکی و گاز اشک‌آور علیه معترضان استفاده می‌کند، وایرال شده است. 

در دانشگاه تگزاس در شهر آستین نیز ده‌ها نیروی پلیس و نیروهای ایالتی برای جلوگیری از راهپیمایی دانشجویان در محوطه دانشگاه به صف شده و درنهایت با معترضان درگیر شدند و چندین نفر را بازداشت کردند. تصاویر مخابره از دانشگاه تگزاس در روز چهارشنبه نیز نشان می‌داد که پلیس با اسب به دانشجویان ضدصهیونیستی حمله کرده است. حساب ایکس اداره پلیس لس‌آنجلس نیز به نقل از «کلی مونیز» سخنگوی این اداره نوشت که در جریان اعتراض‌های دانشجویی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی ۹۳نفر دستگیر شدند. از دانشگاه هاروارد در ماساچوست نیز خبر می‌رسد که پلیس آمریکا به چادرهای تحصن ضدصهیونیستی دانشجویان حمله کرده و این چادرها را آتش زده است.

دانشجویان دانشگاه «براون» در آمریکا نیز ضمن پیوستن به جمع معترضان علیه رژیم‌صهیونیستی با سردادن شعارهایی در محوطه دانشگاه، تاکید کردند که پشت غزه را خالی نخواهند کرد. حامیان همبستگی با غزه در دانشگاه براون از مسئولان دانشگاه خواسته‌اند که ارتباط خود را با همه شرکت‌هایی که نسل‌کشی در غزه و اشغال گسترده‌تر اسرائیل در سرزمین فلسطین را ممکن می‌سازد و از آن سود می‌برد، قطع کند.

دانشجویان تحصن‌کننده حامی فلسطین در دانشگاه کلمبیا در ایالت نیویورک نیز با حمله وحشیانه نیروهای پلیس آمریکا مواجه شدند. در پی بروز درگیری، مدیریت دانشگاه کلمبیا درهای ورودی را بسته و دانشگاه را تعطیل اعلام کرد.

«مایک جانسون» رییس مجلس نمایندگان آمریکا هم که به دانشگاه کلمبیا رفته بود تا با دانشجویان همکلام شود، با اعتراض شدید آنها مواجه شد و دانشجویان، رییس مجلس نمایندگان آمریکا را شریک جنایات رژیم اسرائیل نامیدند و اجازه سخنرانی به او ندادند. دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک در محکومیت نسل‌کشی در غزه پیشتاز بودند؛ تظاهراتِ ضدصهیونیستی آنها از همان روز نخست با سرکوب پلیس آمریکا مواجه شد و نیروهای پلیس حدود صد نفر از دانشجویان را دستگیر کردند؛ البته عده‌ای از دانشجویان آمریکایی دانشگاه کلمبیا، اعتراض را به‌صورت تحصن ادامه دادند. مشابه این اقدام نیز در دانشگاه ییل آمریکا صورت گرفته است.

اما به‌دنبال افزایش اعتراضات دانشجویی در آمریکا علیه جنایات رژیم‌صهیونیستی در باریکه غزه، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم، طرفداران فلسطینی در دانشگاه‌های آمریکا را «یهودستیز» دانست و با «وحشتناک» خواندن این اعتراضات گفت که تظاهرات «باید متوقف شود»! نکته قابل تامل آنکه هجوم نیروهای پلیس و نیروهای امنیتی به داخل محیط دانشگاه‌های آمریکا و هدف قراردادن مستقیم دانشجویان با ابزار سرکوب، در شرایطی است که طبق عرف بین‌الملل، دانشگاه محیطی است که هیچ نیروی نظامی حق ورود به آن را ندارد.

نکته دیگر آنکه، خشونت و وحشی‌گری پلیس آمریکا علیه اساتید و دانشجویانی رخ می‌دهد که هیچ عمل خشونت‌گرایانه یا هیچ‌گونه فحاشی انجام نمی‌دهند و صرفا به هشت‌ماه جنایت و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه معترض هستند.

اما سرکوب آزادی‌بیان در آمریکا فقط منحصر به داغ و درفش نشان‌دادن پلیس آمریکا به دانشجویان معترض و ضدصهیونیستی نمی‌شود، بلکه سردمداران رژیم آمریکا، شبکه اجتماعی «تیک‌تاک» را نیز محدود کرده‌اند؛ چراکه «تیک‌تاک» فعال‌ترین شبکه اجتماعی بود که آزادانه می‌شد در آن از اسراییل انتقاد کرد. اخیرا نیز «بایدن» لایحه ممنوعیت تیک‌تاک را امضا کرد؛ با امضای لایحه ممنوعیت تیک‌تاک توسط رییس‌جمهوری آمریکا،‌ حالا مالک این شبکه اجتماعی ۹ماه وقت دارد تا یا آن را به یک شرکت آمریکایی بفروشد یا اینکه برای همیشه در آمریکا فیلتر شود.

چندی پیش نیز گوگل با فشار دولت آمریکا تمام ۲۸نفر کارمند عرب و مسلمانی را که در اعتراض به قرارداد ۱.۳میلیارد دلاری گوگل و اسرائیل در محیط کار به تحصن پرداخته بودند، اخراج کرد؛ البته توحش و خشونت پلیس آمریکا علیه مردم و دانشجویان معترض و ضدصهیونیستی به پلیس سایر دوّل غربی نیز سرایت کرده است؛ از فرانسه که خود را مهد آزادی بیان می‌داند خبر می‌رسد که پلیس، تظاهرات همبستگی با غزه در دانشگاه سوربن را به شدیدترین وجه سرکوب کرده است.

پلیس آلمان نیز در برلین پایتخت این کشور، کنگره ضد جنگ را که علیه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه برگزار شده بود، به شدت سرکوب کرد. در جریان این کنگره، سخنرانان برجسته‌ای نظیر «یانیس واروفاکیس» وزیر دارایی سابق یونان، «ریچارد بوید بارت» نماینده ایرلند، «غسان ابوسیته» پزشک فلسطینی-انگلیسی و رییس دانشگاه گلاسکو، «سلمان ابوسیتا» کارشناس ۸۶ساله و عضو سابق شورای ملی فلسطین و «درور دایان» فیلمساز و «هبه جمال» روزنامه‌نگار فلسطینی حضور داشتند که همگی آنها با برخورد قهرآمیز پلیس آلمان مواجه شدند.

۸ماه جنایت صهیونیست‌ها 

حدود هشت‌ماه از تجاوز رژیم متوحش اسرائیل به باریکه غزه می‌گذرد و در طول این مدت بالغ بر ۳۵هزار انسان بیگناه که اکثر آنها زنان و کودکان هستند، به‌وسیله ماشین کشتار و نسل‌کشی صهیونیست‌ها، شهید شده‌اند.

صهیونیست‌ها طی هشت‌ماه اخیر انواع و اقسام جنایات را در غزه مرتکب شده‌اند که همه آنها از مصادیق جنایت جنگی محسوب می‌شود؛ قتل عمد، وارد آوردن رنج شدید یا آسیب جدی به بدن یا سلامت افراد، تخریب و تصرف اموال در سطح گسترده، حملات عمدی ضد غیرنظامیان، حملات عمدی به‌سوی اهداف غیرنظامی، حملات عمدی علیه کارکنان، تاسیسات، ابزار، واحدها، یا خودروهایی که در خدمات بشردوستانه یا هیات‌های پاسدار صلح مطابق با منشور سازمان ملل متحد مشغول هستند، بمباران یا حمله به شهرها، روستاها و نقاط مسکونی، اخراج یا انتقال غیرقانونی یا حبس غیرقانونی و اعلام اینکه هیچ‏کسی در امان نخواهد بود؛ اینها مجموعه‌ای از مصادیق جنایت جنگی است که در ماده۸ اساسنامه دیوان کیفری بین‌المللی بدان تصریح شده و تمامی آنها طی هشت‌ماه اخیر ازسوی صهیونیست‌ها در غزه صورت پذیرفته است. 

با این همه جنایت که از ناحیه اسرائیل سر می‌زند، مجامع به اصطلاح بین‌المللی و دولت‌های غربی مدعی حقوق بشر، طی هشت‌ماه اخیر کوچک‌ترین اقدامی را برای متوقف کردن صهیونیست‌ها از ارتکاب جنایات جنگی انجام نداده‌اند و حتی روی مردمی که به جنایات صهیونیست‌ها معترض هستند، داغ و درفش می‌کشند. این اقدام دولت‌های غربی به‌وضوح با ادعای آزادی بیان آنها در تضاد و تَغایر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.