اکتبر برای فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها یادآور ایام جنگ کیپور در سال۱۹۷۳ است؛ جنگی که مصر و سوریه با غافلگیری تمام در روزی که یهودی‌ها در تعطیلات عید بودند، آغاز کردند و ضربات سنگینی را به صهیونیست‌ها زدند.

چرا رژیم صهیونیستی از حمله به رفح واهمه دارد؟

آگاه: طوفان‌الاقصی نقطه عطف تاریخی و فصل نوینی در مقاومت فلسطین، بلکه مقاومت جهان اسلام و حتی دنیاست، زیرا مختصات و مولفه‌هایی دارد که آن را از دیگر عملیات‌های مشابه قبل متمایز می‌کند. مقاومت فلسطین با الگوگیری از مقاومت لبنان و یمن و توجه به آموزه‌ها و عبرت‌های آن جنگ‌ها، به عملیاتی بی‌نظیر دست زد که پیامدهای آن بر فرض محال، اگر غزه را صهیونیست‌ها شخم بزنند و با خاک یکسان هم کنند، ماندگار و به زوال سریع‌تر رژیم غاصب منتهی خواهد شد. تا پیش از عملیات طوفان الاقصی صهیونیست‌ها تلاش می‌کردند با تصویرسازی کاذب از خود و امنیتی‌سازی فضای بیرونی در جنگ اطلاعاتی پیروز باشند، اما درحال‌حاضر ناتوانی جامعه اطلاعاتی رژیم‌صهیونیستی به‌حدی است که هنوز نمی‌دانند که مسلسل‌های کنترل ازراه‌دور در مرز چگونه از کار افتاده است.

رژیم آپارتاید صهیونیستی پس از عملیات سنگین «طوفان الاقصی» دو اشتباه استراتژیک انجام داد؛ البته از صهیونیست‌ها انتظار نمی‌رود رویکرد عاقلانه‌ای را اتخاذ کنند. آنها سرمدار تروریسم هستند و بیش از ۷۰سال است که با اشغال سرزمین‌های قدس به مردم فلسطین ظلم می‌کنند و می‌خواهند با عملیات‌های تروریستی از شکست‌های خود عبور کنند؛ براین اساس پس از ۷اکتبر جنایت‌های زنجیره‌ای علیه مردم غزه را کلید زدند و پس از آنکه با حمله به خاک جمهوری اسلامی ایران در دمشق، مستشاران ارشد سپاه را در سرکنسولگری ایران به شهادت رساندند، جنایت رژیم صهیونیستی بی‌پاسخ نماند و نیروهای سبزپوش هوا و فضای سپاه پاسداران با اجرای عملیات «وعده صادق» اسرائیل را سرجای خود نشاند؛ عملیاتی که پیامدهای بسیار مهمی داشت. عملیات سپاه یک‌بار دیگر قدرت موشکی ایران و نقطه‌زن بودن آن را نشان داد. ایران تنها به اهداف نظامی شلیک کرد و در این حجم از شلیک موشک، دچار خطا در نقطه‌زنی نشد. از منظر دیگر، ناتوانی فناوری نظامی اسرائیل را نیز در برابر موشک‌ها و پهپادهای ایرانی به نمایش گذاشت.

درباره ابعاد عملیات «وعده صادق» از جغرافیای شلیک‌ها و مناطق هدف‌گذاری برای اصابت‌ها، تعداد و نوع پهپادها و موشک‌ها، تلفات و آسیب‌های دشمن، ابعاد اطلاعاتی و عملیاتی حمله تهاجمی ایران و... ناگفته‌های فراوانی باقی مانده است. اما اولین برداشت قطعی این است که ایران یکی از بزرگ‌ترین عملیات‌های پیشرفته پهپادی و موشکی جهان را انجام داده است. ایران توانست حدود ۲۰۰جنگنده و دست‌کم پنج سامانه دفاعی غربی‌ها و رژیم را با پهپادهای تهاجمی خود سرگرم کرده و راه حرکت موشک‌های خود را به‌سمت هدف هموار کند. غربی‌ها و رژیم آپارتاید تا زمانی که بالستیک‌ها و کروزهای ایران به نقاط هدف بسیار نزدیک شدند، متوجه بازی فریب ایران نشدند. در این بازی فریب، آنان نزدیک به چهارمیلیارد دلار هزینه کردند. درحالی‌که هزینه نظامی ایران در این عملیات، کمتر از ۲۰۰میلیون دلار بود؛ ایران با هزینه بسیار کم، هزینه بسیار سنگینی را روی دست رژیم غاصب و غربی‌ها گذاشت و این یک پیروزی بزرگ برای ایران و نیروهای مسلح ما بود.

هرچند رژیم صهیونیستی ادعا کرد که عملیات وعده صادق صدمه‌ای به پیکره نظامی آن وارد نکرد، اما براساس تحلیل کارشناسان که برخی از آنان هم در استخدام رسانه ضدایرانی صهیونیست اینترنشنال هستند، عملیات نظامی ایران برای صهیونیست‌ها سنگین تمام شد و به این سادگی نمی‌توانند از کنارش عبور کنند. ضمن آنکه این روزها، روزهای ناخوش احوالی رژیم صهیونیستی از هر لحاظ است. حزب‌الله لبنان در چندماه گذشته و در پی جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در نوار غزه و به خاک و خون کشیده شدن شمار زیادی از فلسطینی‌ها در این منطقه، مواضع نظامی این رژیم را در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده است؛ موضوعی که سبب هراس صهیونیست‌های شهرک‌نشین در این مناطق شده است. با ضربه‌های سنگینی که ازسوی ایران و جبهه مقاومت به صهیونیست وارد شده است، سرمدارانشان تصمیم گرفته‌اند به رفح حمله کنند. مرکز استان رفح در نوار غزه است که در مجاورت مصر قرار دارد. گذرگاه رفح دسترسی جنوبی نوار غزه با مصر است. اما این تصمیم با واکنش نظامی‌های صهیونیستی روبه‌رو شده!

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی از نافرمانی ۳۰نظامی این رژیم از اوامر مقامات مافوق مبنی بر آماده شدن برای حضور در عملیات نظامی اشغالگران در رفح خبر دادند. این تحول پس از آن صورت می گیرد که «هرتزی هالوی»، رییس ستاد ارتش رژیم‌صهیونیستی امروز در نشستی با طرح و برنامه حمله زمینی به رفح موافقت کرد. هالوی در این نشست با فرمانده تیپ جنوب و تمامی فرماندهان ارتش این رژیم، ادامه حملات به نوار غزه را مورد بررسی قرار داد.

مقامات رژیم صهیونیستی از هفته‌ها پیش تاکنون، تهدید به انجام حمله زمینی به رفح می‌کنند اما در نتیجه فشارهای بین‌المللی تا به این لحظه اقدام به این کار نکرده‌اند. «یسرائیل زیو»، فرمانده سابق واحد عملیات ارتش رژیم صهیونیستی با بیان اینکه زمان برای آزادی اسرای اسرائیلی درحال اتمام است و حمله به رفح می‌تواند به معنای پایان زندگی آنها باشد، می‌گوید: عملیات نظامی در شهر رفح ممکن است، چند ماه طول بکشد، تبعات منفی حمله به این شهر برای رژیم صهیونیستی بسیار بیشتر از تبعات مثبت آن است؛ بنابراین حمله به رفح یک اشتباه راهبردی است.

احمد قدیری ابیانیه، کارشناس حقوق بین‌الملل درباره هراس صهیونیست‌ها برای اعمال هرگونه عملیات جدید نظامی گفت که قوای رژیم صهیونیستی دو پایه داشت یک پایه آن اطلاعاتی-امنیتی بود که در طوفان الاقصی فروریخت و پایه دیگر آن پایه نظامی مبتنی بر سامانه‌های چندلایه پدافندی بود که در عملیات «وعده صادق» ایران فروریخت و درحال‌حاضر رژیم صهیونیستی هیچ چیزی ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.