۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۳٬۸۴۱

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی، رییس‌جمهوری کشورمان که صبح دیروز برای افتتاح سد مشترک قیزقلعه‌سی بر رودخانه مرزی ارس به استان آذربایجان شرقی سفر کرده بود، با سانحه مواجه شد.

عروج شهادت‌گونه رییس‌جمهوری جهادی

آگاه: بعدازظهر دیروز خبرهایی از وقوع سانحه برای بالگرد حامل رییس‌جمهوری در جنگل «دیزمار» مرکزی بین روستای برازین و اردشیر استان آذربایجان شرقی منتشر شد.

ساعت ۱۵:۳۰

برخی اخبار از بروز سانحه فرود سخت برای بالگرد حامل رییس‌جمهوری حکایت داشت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی، حجت‌الاسلام آل‌هاشم امام‌جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و چند تن دیگر از همراهان ازجمله سرنشینان این بالگرد بودند.

در همان نخستین دقایق مخابره خبر وقوع سانحه برای بالگرد حامل رییس‌جمهوری، گروه‌های امدادی به محل سانحه اعزام شدند. شرایط سخت آب و هوایی و مه سنگین تلاش گروه‌های امدادی را با سختی روبه‌رو کرده بود. 

ساعت۱۷

وزیر کشور در مصاحبه با شبکه خبر تلویزیون با تایید وقوع سانحه برای بالگرد حامل رییس‌جمهوری اعلام کرد که امیدواریم نیروهای امدادی زودتر به محل سقوط هلی‌کوپتر حامل رییس‌جمهور برسند.

وحیدی در مصاحبه ساعت۱۷ خود در پاسخ به این پرسش که آیا ارتباطی با این بالگردها برقرار شده است، گفت: ارتباط بوده، ولی باتوجه‌به اینکه منطقه پیچیده و ارتباطات سخت است، منتظر گروه‌های امدادی هستیم تا به محل سانحه برسند و اطلاعات بیشتری برای ما ارسال کنند.

ساعت۱۷:۳۰

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت، در دیروز در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: جلسه امروز هیات دولت برگزار و ضمن تصمیم‌گیری درخصوص موضوعات روز، آخرین گزارش‌ها از سانحه اخیر ارائه شد. معاون اجرایی نیز به همراه بخشی از اعضای دولت عازم تبریز شدند.

در گرماگرم انتشار اخبار پیرامون یافتن بالگرد رییس‌جمهوری، در فضای مجازی نیز بازار شایعات داغ بود؛ چند صفحه مجازی و کانال تلگرامی بعدازظهر دیروز کلیپ دوربین مخفی مربوط به دو سال پیش را بارگذاری کردند که در آن به افراد به دروغ گفته می‌شد که رییس‌جمهوری فوت شده است!

ساعت۱۷:۴۵

پیرحسین کولیوند، رییس جمعیت هلال‌احمر در مصاحبه با شبکه خبر گفت: بالغ بر ۴۰گروه واکنش سریع در منطقه وقوع سانحه درحال جستجو هستند و به دلیل شرایط جوی امکان جستجوی هوایی وجود ندارد.

ساعت۱۷

اما در بعدازظهر دیروز همزمان با انجام عملیات جستجو برای یافتن بالگرد حامل رییس‌جمهوری، زائران حرم امام رضا(ع) در شب میلاد امام رئوف برای سلامتی رییس‌جمهوری و همراهان وی دعای توسل خواندند.

ساعت ۱۷:۵۷

کولیوند، رییس هلال‌احمر در تلویزیون اعلام کرد: بیش از سه ساعت است که عملیات جست‌وجو آغاز شده این بیانگر این است که بالگرد خیلی زودتر از آن چیزی که اطلاع‌رسانی شده سقوط کرده است!

کولیوند اضافه کرد: این منطقه یک منطقه کوهستانی سخت‌گذر است و تا تبریز دو ساعت فاصله دارد اما امدادگران از تمام مسیرها با حضور ۴۰تیم عملیات جست‌وجو را انجام می‌دهند.

ساعت۱۸ 

اعلام شد که محل دقیق سانحه بالگرد حامل رییس‌جمهوری مشخص شده است؛ محل سانحه بالگرد حامل رییس‌جمهوری و همراهان در اطراف روستای اوزی واقع در جنگل‌های ارسباران بوده و تیم‌های امدادی به محل سانحه گسیل شده‌اند. همچنین اعلام شد منطقه وقوع سانحه از مناطق صعب‌العبور است و همین مسئله نیروهای امدادی را با دشواری‌هایی روبه‌رو کرده است.

ساعت ۱۸:۳۰

اعلام شد از حجم مه منطقه کم شده اما بارندگی آغاز شده و هیچ اطلاعی از بالگرد رئیسی به دست نیامده است.

ساعت ۱۸:۵۵

در عین‌اللهی وزیر بهداشت اعلام کرد که کلیه امکانات بهداشتی و درمانی در منطقه وقوع سانحه آماده هستند تا به محض یافتن رییس‌جمهوری و همراهان، وارد عمل شوند. 

ساعت ۱۹:۲۳

در یک منبع آگاه خبر داد شورای‌عالی امنیت ملی جلسه‌ای درخصوص وقوع سانحه برای بالگرد حامل «سید ابراهیم رئیسی» رییس‌ جمهوری اسلامی ایران و همراهانش برگزار نکرده و شایعات منتشرشده در فضای مجازی در ارتباط با تشکیل جلسه اضطراری ازسوی این شورا نادرست است.

ساعت۱۹:۱۵

حمید منجم، رییس جمعیت هلال‌احمر آذربایجان شرقی نیز خبر داد که نیروهای مسلح به کمک آمدند و سه واحد پهپادی در منطقه وجود دارد اما به دلایل شرایط جوی امکان عملیات نیست. گروه‌های امدادی و جست‌وجو تا نیم‌ساعت دیگر به منطقه می‌رسند.

۱۹:۳۰

خبر رسید که سرلشکر باقری، رییس ستاد کل نیروهای مسلح به ارتش، سپاه و فرماندهی انتظامی دستور داده از همه ظرفیت‌های خود برای تفحص و امدادرسانی به بالگرد حامل رییس‌جمهوری و همراهان وی استفاده کنند.

ساعت۲۰ 

خبر حضور سه وزیر در محل سانحه برای بالگرد رییس‌جمهوری منتشر شد. طبق این خبر وزرای نفت، راه‌ و نیرو در محل سانحه برای بالگرد رییس‌جمهوری حضور یافتند و وزیر کشور نیز پس از حضور در تبریز بلافاصله جلسه ستاد مدیریت بحران را تشکیل داد و پیگیر امور شد.

ساعت ۲۰:۲۰

رییس اتاق عملیات هلال‌احمر گفت که چهار تیم عملیاتی به مختصات اعلام‌شده از محل وقوع حادثه نزدیک شده‌اند ولی شرایط جوی نامساعد است.

ساعت ۲۱ 

معاون اجرایی رییس‌جمهوری با اشاره به اقدامات انجام‌شده در یافتن بالگرد رییس‌جمهوری، گفت: با دو نفر از همراهان رییس‌جمهوری در چند نوبت ارتباط برقرار کرده‌ایم و به نظر می‌رسد که حادثه سختی نبوده است.

 «محسن منصوری» در تشریح حادثه بالگرد رییس‌جمهوری و هیات همراه، گفت: با یکی از سرنشینان هلیکوپتر و کادر پرواز ارتباط برقرار شده که نشان می‌دهد سانحه سختی نبوده است. در وزارت ارتباطات و سایر دستگاه‌های امنیتی محدوده حادثه تا شعاع دو کیلومتر مشخص شده است. امیدواریم شاهد خبرهای خوبی باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.