«بدون شرح» در اینستاگرام این‌بار برای گلشیفته فراهانی گران تمام شد. هنوز دو سال نگذشته از زمانی که فراهانی در دو دوره قبل جشنواره فیلم برلین به‌عنوان داور حضور داشت و هنگام صحبت روی سن این جشنواره خاورمیانه و خاصه کشور زادگاهش را منبع «کثافت» خواند و ابراز تاسف کرد که نمی‌تواند ریشه‌های ایرانی‌اش را قطع کند و ایرانی بودن خودش را بعد از حدود ۱۴سال خروج از ایران و بازی نکردن در هیچ نقش ایرانی و به زبان فارسی، انکار کند.

آگاه: همان دو سال قبل کاربران در فضای مجازی یک‌دل و یک‌صدا جواب او را دادند و منبع «کثافتی» را که از آن یاد کرده بود درونی و ازسوی خودش خواندند. این اولین‌بار نبود که ایرانی به‌خوبی جواب او را می‌داد و حنایش را بی‌رنگ می‌یافت. گذشته از آن نیز او یکسال بعد از ناآرامی‌های ایران و در پاییز سال گذشته همزمان با هجمه‌ها و مداخله‌های خارجی و تفرقه‌افکن ازسوی منابعی چون اپوزیسیون فروپاشیده، در حاشیه برگزاری مراسم اهدای جایزه صلح نوبل با رهبر حزب کومله عراق دیداری دوستانه داشت که تکمله‌ای بود بر حرف‌های پیشین او در راستای افکار تجزیه‌طلبانه‌ای که برخی در سر می‌پرورانند. همه اینها نمایی کامل از او و افکارش به دست مخاطب داد که حالا به‌خوبی می‌داند با چنین شخصیتی چند چند است و در مقام یک کنشگر تمام‌عیار و نه به‌شکلی فرمایشی، آتش‌به‌اختیار در فضای مجازی پاسخ او را می‌دهد و بیشتر از پیش باید فهمیده باشد که توهمی که در سر دارد و گمانی که از مردم داشته مجهول و پوچ بوده و واقعیت آن چیزی است که در پاسخ به مواضع ضد ایرانی و انسانی‌اش در قسمت نظرات صفحات مجازی‌اش می‌گیرد.

حالا بعد از دو سال، درحالی‌که از خروج او از کشور حدود ۱۶سال می‌گذرد در برهه زمانی حساسی که چندتن از مهم‌ترین مقامات کشوری یعنی رییس‌جمهوری خدوم، سیدابراهیم رئیسی و وزیر امورخارجه، حسین امیرعبداللهیان و دیگر افراد همراه ایشان در حادثه سقوط بالگرد به مرتبه شهادت نائل شده‌اند، همزمان نیز اعضا و اطرافیان اپوزیسیون ایران در تلاش برای راه‌اندازی جریان‌های شادی به انواع و اقسام روش‌های غیرانسانی برای این سوگ ملی‌اند، دوباره سروکله‌ گلشیفته فراهانی میان جریان‌های ضد وطنی متولد شده در خارج از مرزهای ایران پیدا شده است. او این‌بار تصویری از بالگرد سقوط‌کرده با هوش مصنوعی را در صفحه شخصی اینستاگرامش منتشر کرده و در توضیحش نوشته است: «بدون شرح». گویا خبر از آن نداشته است که با سر به دیوار محکم واقعیتی می‌خورد که به‌وضوح در خیابان‌های تهران و تمام شهرهای ایران در چند روز اخیر دیدیم. جمعیت‌های میلیونی از عزادارانی که ملیت و امر ملی را در عین همسویی یا انتقاد با جان و دل حفظ کرده و پاسدار سرمایه‌های دینی-مذهبی و ملی‌شان ماندند. تا همین لحظه چیزی نزدیک به ۱۰هزار کاربر با حساب‌های کاربری اتفاقا «با نام و نشان» در بخش نظرات همین فرسته اینستاگرامی به‌شکلی هم‌صدا اعلام ناراحتی کرده‌اند، تسلیت گفته‌اند، قاضی را خداوند دانسته و به هر شکل مقابلش ایستاده‌اند که مبادا بی‌ریشه‌ای وطن‌فروخته دهان به توهین و تحقیر بر ارزش‌هایی باز کند که هنوز برایش میلیون‌ها جان‌برکف به‌خط ایستاده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.