کارشناس مسائل بین‌المللی در گفت‌وگو با آگاه؛ با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به دانشجویان حامی مردم فلسطین در دانشگاه‌های ایالات متحده آمریکا گفت: نامه مقام معظم رهبری از جهات مختلف حائز اهمیت بود.

نامه رهبری و جبران خلأ رهبریت دانشجویان حامی فلسطین

آگاه: فؤاد ایزدی با بیان اینکه در آمریکا خلأهای مختلفی وجود دارد، ادامه داد: نخست اینکه مقامات این کشور چه از حزب دموکرات و چه از حزب جمهوری‌خواه نه‌تنها ورودی به این بحث ندارند که مخالف این قبیل موضوعات هم هستند. ایزدی با بیان اینکه دانشجویان آمریکایی رهبریتی از جهات فکری نداشتند، اظهار کرد: ازاین‌رو نامه مقام معظم رهبری به این دانشجویان می‌تواند خلأهای موجود در این بخش را تا حد زیادی پر کند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه نامه مقام معظم رهبری به دانشجویان حامی مردم فلسطین در دانشگاه‌های ایالت متحده آمریکا به‌خوبی دیده و موردتوجه رسانه‌ها قرار گرفت، بیان کرد: وقتی ما به حساب کاربری مقام معظم رهبری در شبکه ایکس نگاه می‌اندازیم مشاهده می‌کنیم که این نامه بازخوردهای زیادی داشته است.

ایزدی تاکید کرد: معمولا اظهارات مقام معظم رهبری دررابطه‌با فلسطین و اسرائیل ۳۰ تا ۴۰هزار یا ۱۰۰هزار بازدیدکننده دارد اما باید به این نکته اشاره کنم که ۴۸ساعت پس از صدور این نامه، بیش از ۱۴میلیون بازدیدکننده داشته است؛ بنابراین مشخص است که در این بخش خلأ رهبری وجود داشته و بر همین مبنا نامه مذکور به‌خوبی دیده شده که این خود به‌اصطلاح گویای این است که گمشده‌ای پیدا شده است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی با انتشار این نامه کار بر زمین مانده‌ای را به دست گرفتند، بیان کرد: مقام معظم رهبری در این نامه به نکات مهمی اشاره کردند. ایزدی با اشاره به ابعاد عاطفی نامه مقام معظم رهبری به دانشجویان حامی فلسطین اظهار کرد: به‌واقع این دانشجویان درحال‌حاضر تحت‌فشار هستند؛ لذا این نامه مصداق دستی است که بر سر آنها کشیده شده است. همچنین در این نامه از اقدام دانشجویان حامی فلسطین تقدیر شده است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به ابعاد تاریخی نامه مقام معظم رهبری به دانشجویان آمریکایی اظهار کرد: در این نامه به‌درستی تاریخ تبیین شده است؛ لذا دانشجویی که در این مسیر هزینه می‌دهد قطعا تاریخ را خوانده و با آن ارتباط برقرار می‌کند. وی با اشاره به ابعاد قرآنی نامه مقام معظم رهبری به دانشجویان آمریکایی اظهار کرد: در این نامه بخش‌هایی به مباحث قرآنی اشاره شده است، لذا این دانشجویان غالباً مسلمان نیستند و البته تعدادی مسلمان در این تجمعات وجود دارند و این مسلمانان ازجمله مسلمانان نسل دوم و سوم هستند. مباحث قرآنی که در این نامه به آن اشاره شده برای غیرمسلمان‌ها و سخنانی که قرآن در حوزه روابط انسانی و در دفاع از مظلوم دارد و اشاره مقام معظم رهبری به این نکته که این دانشجویان با این مباحث آشنا شوند، قطعا تاثیرگذار خواهد بود؛ ازاین‌رو، این دغدغه و پیام مقام معظم رهبری را خیلی از این دانشجوها گوش فرا خواهند داد و به آن عمل خواهند کرد.

ایزدی تاکید کرد: البته هدف همواره این نبوده که این دانشجویان حتما مسلمان شوند؛ لذا همین که این دانشجویان متوجه باشند کتابی وجود دارد که برخلاف ادیان دیگر به دلیل دغدغه‌ای که اسلام در حوزه عدالت اجتماعی و ظلم‌ستیزی دارد اشاره دارد و با دغدغه دانشجویان هم‌راستا بوده، این مسئله می‌تواند باعث شود تا این دانشجویان ارتباط جدی با قرآن برقرار کنند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به اظهارات تام کاتن، سناتور آمریکایی درباره اعتراضات دانشجویان آمریکا اظهار کرد: تام کاتن گفته بود که دانشجویان آمریکایی حرف‌های آیت‌الله‌های ایرانی را تکرار می‌کنند، لذا این موضوعی است که نباید فردی از آن هراس داشته باشد و واقعیت هم همین است، چراکه اگر ایران نبود، پرونده فلسطین سال‌ها پیش بسته شده بود. بر همین اساس هم بود که مقام معظم رهبری فرمودند؛ با این حرکت، دانشجویان آمریکایی به محور مقاومت پیوستند یا اینکه فرمودند: دانشجویان در سمت صحیح تاریخ ایستادند؛ لذا این موضوعات ازجمله موضوعاتی بود که در نامه مذکور برجسته شد. وی با بیان چرایی در سمت صحیح ایستادن این دانشجویان، تاکید کرد: به‌واقع همین دانشگاه‌ها در گذشته و دررابطه‌با جنگ ویتنام تظاهرات کرده و هزینه دادند و مشخص شد که دانشجویان درست می‌گفتند و آمریکایی که این جنگ را آغاز کرده بود، اشتباه کرده است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به تظاهرات ضد آپارتاید در آفریقای جنوبی اظهار کرد: در آن مقطع هم دولت آمریکا از این مسئله حمایت می‌کرد و دانشجویان نیز معترض این میدان بودند و بعد مشخص شد که دانشجویان نیز درست می‌گفتند. ایزدی تاکید کرد: نکته‌ دیگری که در این نامه به‌درستی برجسته شد، آن بود که تاریخ به‌درستی در حال ورق‌خوردن است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به وجود جریان‌هایی در داخل کشور که به‌اصطلاح از دنیا عقب مانده‌اند، اظهار کرد: این جریانات به‌خوبی نمی‌دانند که دنیا به چه سمتی در حرکت است و هنوز در حال و هوای آمریکای کدخدا هستند و فکر می‌کنند که آمریکا کدخداست. به نظر بنده این نامه به اصطلاح به برخی از ذهنیت‌هایی که در داخل وجود دارد، کمک می‌کند. وی با اشاره به انتشار این نامه در سطوح گسترده جهانی تاکید کرد: این موارد حتما به بینش صحیح از دنیا کمک خواهد کرد تا دنیا آن‌گونه که هست به‌درستی دیده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.