اسامی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری بالاخره ازسوی شورای نگهبان اعلام شد و چهره‌هایی ازجمله مسعود پزشکیان، محمدباقر قالیباف، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، مصطفی پورمحمدی و امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی به مرحله رقابت اصلی راه پیدا کردند.

مردان صف دوم

آگاه: این ۶نامزد روز گذشته و پس از اعلام نامشان ازسوی شورای نگهبان، آستین‌ها را بالا زده و با انتشار برخی مطالب در فضای مجازی و همچنین چندین ویدئو تبلیغات خود را آغاز کردند. در این میان البته برخی هم دیدارهایی را صورت داده و برخی هم با اعلام شماره حسابی، خواستار حمایت‌های مردمی برای انجام فعالیت‌های تبلیغاتی- انتخاباتی خود بودند. بااین‌حال برخی هم در ستادهای انتخاباتی خود را باز کرده و نام و نشان رییس ستاد انتخاباتی خود را رسانه‌ای کردند.

ستاد پزشکیان زیر نظر وزیر اسبق مسکن

مسعود پزشکیان که همچون نامش در کسوت پزشکی فعالیت کرده و وزارت بهداشت و درمان را در کارنامه کاری خود دارد، یکی از چهره‌های اصلاح‌طلب است. وی روز گذشته علی عبدالعلی‌زاده، وزیر اسبق مسکن و استاندار اسبق آذربایجان شرقی را به‌عنوان رییس ستاد انتخاباتی خود معرفی کرد. همچنین عبدالعلی‌زاده نمایندگی مجلس شورای اسلامی در دوره‌های دوم و سوم از حوزه انتخابیه ارومیه را در کارنامه سوابق خود دارد.

معاون مالی و اقتصاد شهری؛ رییس ستاد شهردار تهران

علیرضا زاکانی دیگر نامزد چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری، که این روزها ریاست بلدیه پایتخت را هم در دست دارد، لطف‌الله فروزنده را به‌عنوان رییس ستاد انتخاباتی، مالک شریعتی را به‌عنوان سخنگوی ستاد، امین توکلی‌زاده را به‌عنوان رییس ستادهای مردمی، داوود گودرزی را در جایگاه رییس ستاد هواداران و علی نادعلی، عضو فعلی شورای شهر تهران را نیز در سمت رییس ستادهای مردمی تهران معرفی کرد. فروزنده، معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران است و همچنین نمایندگی مجلس شورای اسلامی را در کارنامه کاری خود دارد. محمدامین توکلی‌زاده هم معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران است. مالک شریعتی نیز نماینده تهران در مجلس یازدهم بود.
 
ستاد جلیلی زیر نظر معاون اجرایی دولت رئیسی

همچنین در ادامه سعید جلیلی، محسن منصوری معاون اجرایی رییس‌جمهوری شهید، را به‌عنوان رییس ستاد انتخابات خود انتخاب کرد. گفتنی است؛ منصوری ۴۰سال داشته و جوان‌ترین فرماندار دولت دهم و جوان‌ترین استاندار دولت سیزدهم بوده که معاونت بنیاد مستضعفان و مدیرعاملی بنیاد علوی را نیز در کارنامه دارد. وی همچنین با اعتماد آیت‌الله رئیسی، پس از صولت مرتضوی مسئولیت معاونت اجرایی ریاست‌جمهوری در دولت سیزدهم را عهده‌دار شد.

وزیر راه دولت احمدی‌نژاد، رییس ستاد انتخاباتی قالیباف

در ادامه انتخاب رؤسای ستادهای انتخاباتی نامزدها، روز گذشته محمدباقر قالیباف، علی نیکزاد، نائب‌رییس فعلی مجلس دوازدهم را به‌عنوان رییس ستاد انتخاباتی خود معرفی کرد.

علی نیکزاد که در زمان انتخابات ریاست‌جمهوری در وزارت کشور حاضر شده و ثبت‌نام کرده بود، پیش از نتایج بررسی صلاحیت‌های ازسوی شورای نگهبان، از داوطلبی در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری انصراف داد. وی نائب‌رییسی مجالس یازدهم و دوازدهم را در کارنامه کاری خود دارد. نیکزاد همچنین وزیر راه و شهرسازی دولت احمدی‌نژاد بود.

ایوبی؛ رییس کمیته فرهنگی ستاد پورمحمدی

همچنین مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری دولت روحانی یکی از ۶کاندیدای تایید صلاحیت‌شده انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم است که هنوز رییس ستاد انتخاباتی خود را معرفی نکرده است؛ البته وی تاکنون «حجت‌الله ایوبی» را به‌عنوان رییس کمیته فرهنگی ستادش معرفی کرده است.

همچنین امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی که از سال۱۴۰۰ سمت معاونت رییس‌جمهور و ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران را در دولت سیزدهم بر عهده داشته و سابقه چهار دوره نمایندگی مجلس را در کارنامه دارد، هنوز رییس ستاد انتخاباتی خود را معرفی نکرده است.

امیرحسین قاضی زاده هاشمی اگر چه هنوز رئیس ستاد انتخاباتی خود را معرفی نکرده است اما یکشنبه شب در جریان  قرعه کشی برنامه‌های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات در صداوسیما، «عباس زارع‌نژاد» بعنوان نماینده او حاضر شد. زارع‌نژاد سابقه مدیریت روابط عمومی وزارت بهداشت در دوران وزارت سیدحسن قاضی زاده هاشمی را دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.