نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس دوازدهم در گفت و گو با خبرنگار «آگاه» با اشاره به اظهارات رهبر انقلاب در دیدار با مسئولان قضایی و ذکر این نکته که نامزدها نباید در جریان اظهارات خود در مناظرات، دشمن‌شادکن شوند، تاکید کرد: مناظرات فی الواقع همواره چندوجهی است و یک وجه آن این است که مناظرات همواره مهیج است و مردم را برای شرکت در انتخابات ترغیب می‌کند؛ از این رو طبیعتا یک مناظره عادی کارکرد این‌چنینی نداشته و مسیرهای دیگری را طی می‌کند.

مرام و منش شهید رئیسی در مناظرات سرلوحه کار شود

آگاه: عبدالوحید فیاضی در ادامه با بیان اینکه نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری در انجام مذاکرات سعی می‌کنند تا مطالب دست‌اولی را مطرح کنند، ادامه داد: نه‌تنها نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری، بلکه کارشناسان و سایر نیروهای نامزدها دست به چنین رویکردهایی می‌زنند؛ بنابراین گاهی اوقات برخی کارشناسان نامزدها حرف‌هایی را در جریان رقابت‌های انتخاباتی مطرح می‌کنند که هنجارشکنانه به نظر می‌رسد.
این نماینده مجلس دوازدهم با اشاره به نکته‌سنجی رهبری درباره اظهارات نامزدها در جریان مناظرات ادامه داد: به‌هرحال مقام معظم رهبری تاکید داشتند نباید به‌دلیل جلب‌توجه، نامزدها اظهاراتی را مطرح کنند که منافع ملی تضعیف شود، چراکه منافع ملی حائز اهمیت است. وی با بیان اینکه تعداد زیادی از افراد در بسیاری از مقاطع تاریخی شکیبایی کرده و صبر پیشه کرده‌اند، تاکید کرد: نمونه این مسئله را می‌توان در رفتار شهید رئیسی و در انجام مناظرات انتخاباتی مشاهده کرد؛ چراکه شهید رئیسی در انجام مناظرات انتخاباتی ریاست‌جمهوری در مواجهه با بسیاری از رویکردها می‌توانست حرف‌هایی را به زبان بیاورد و اما این موارد را نگفت و سکوت کرد. این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنابراین نامزدها امروز می‌توانند مرام و منش شهید رئیسی را در انجام مناظرات انتخاباتی سرلوحه رفتار خود قرار داده و منافع ملی را در نظر گرفته و دشمن شاد نشوند. 
فیاضی اظهار کرد: تاکید مقام معظم رهبری بر این بوده که درواقع دشمن از برخی از خبرها، رویکردها و پرده‌دری‌ها شاد شده و نامزدها نباید چنین رفتارهایی را تکرار کنند. این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین نامزدها به سطح و آگاهی سیاسی بالایی دست پیدا کرده و باید همگی این موارد را در نظر داشته باشند؛ لذا فردی که در این رقابت‌ها به‌عنوان نامزد ریاست‌جمهوری حضور دارد همواره باید موضوعات کلان کشور و منافع ملی را مدنظر خود قرار دهد و باید بداند که نباید هر حرفی را در مناظرات مطرح کرد. 
وی بیان کرد: برخی از موضع‌گیری‌های نامزدها انتخابات ریاست‌جمهوری باعث می‌شود که دشمن شاد شود که این نامزدها باید از این گونه رویکردها پرهیز کنند؛ بنابراین بنده معتقدم حساسیت مقام معظم رهبری در این رابطه حساسیت درستی بوده و به‌موقع مطرح شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.