۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۸
کد خبر: ۴٬۷۱۳

علی جواهری ـ دبیر گروه جامعه

روایت اقتدار در ۵۰ روز

آگاه: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب در کتاب «انتخابات؛ چرا و چگونه؟» می‌فرمایند: «انتخابات، مظهر «حماسه‌ سیاسی» است؛ مظهر اقتدار نظام اسلامی است؛ مظهر آبروی نظام است. انتخابات مظهر اراده ملی است، نماد مردم‌سالاری اسلامی است.»
بیش از ۴۰روز از شهادت آیت‌الله رئیسی گذشت و ایران چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را برگزار کرد. آنچه در این مدت دیده شد نشان از اقتدار جمهوری اسلامی دارد؛ از اجرای قانون تا مشارکت مردم در حمایت نامزدها و حضور پای صندوق‌های رأی. 
قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران یک قانون مترقی است و در اصل۱۳۱ آن برای شرایط فقدان رییس‌جمهوری، پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته است که در چنین شرایطی اداره قوه مجریه چگونه باشد و ظرف مدت حداکثر ۵۰روز رییس‌جمهوری جدید انتخاب شود. در عمل هم همین مسیر با رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه نباید در امور کشور هیچ اختلالی ایجاد شود، طی شد. در همین مدت، افتتاح دو مجلس مهم در کشور یعنی مجلس ششم خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را داشتیم. این موضوع نشان‌دهنده این است که نظام جمهوری اسلامی ایران از اقتدار و استحکام قوی برخوردار و مراجعه به آرای ملت یعنی خواست و اراده مردم در آن مهم و اثرگذار است. 
در این مدت همه‌چیز براساس برنامه و قانون پیش رفت. ۶کاندیدای ریاست‌جمهوری با سفر به استان‌های مختلف برنامه‌های انتخاباتی خود را به پایان رساندند. مردم نیز در فضای آزاد سیاسی نظرشان را بیان کردند و نامزد موردنظر خود را حمایت کردند.  
درنهایت با انصراف علیرضا زاکانی و امیرحسین قاضی‌زاده؛ مسعود پزشکیان، محمدباقر قالیباف، سعید جلیلی و مصطفی پورمحمدی، چهار کاندیدای نهایی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری شدند که مردم ایران صبح دیروز برای انتخاب یک نفر به پای صندوق‌های رأی رفتند.
برگزاری انتخابات در کمتر از ۵۰روز از شهادت رییس‌جمهوری، نشان‌دهنده اقتدار و عظمت نظام جمهوری اسلامی ایران است. به‌صورت میانگین، برگزاری سالی یک انتخابات در ایران اسلامی طی ۴۵سال گذشته، مؤید توجه ویژه و فوق‌العاده نظام جمهوری اسلامی ایران به خواست و رأی مردم است. 
آنچه طی هفته‌های گذشته و به‌ویژه تشییع میلیونی و تاریخی شهدای خدمت در شهرهای مختلف دیدیم، بیانگر آن بود که مردم ایران اسلامی خواهان آن هستند که راه و مسیر خدمت شهید آیت‌الله رئیسی در کشور تداوم داشته باشد.
مشارکت حداکثری ملت در انتخابات، فواید و برکات فراوانی برای کشور در پی خواهد داشت که تولید قدرت در داخل کشور و ایجاد اقتدار در عرصه بین‌المللی، از مهم‌ترین این فواید و برکات محسوب می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.