۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۵٬۴۰۴

هنر مکرومه‌بافی در انواع مختلف برای تولید انواع محصولات مانند جواهرات، آویزها، کیف‌ها و تزیینات دیگر استفاده می‌شود.

حرفه مکرومه‌بافی

آگاه: برای کسب‌ درآمد باید ابتدا محصولات مکرومه‌بافی و تنوع این رشته هنری را بشناسید. بازار کار و جنس مخاطبان را نیز تشخیص دهید. یادتان نرود خلاقیت و ایده‌پردازی در ساخت محصولات جدید مکرومه می‌تواند بسیار نتیجه‌بخش باشد.
به‌طورکلی، موفقیت در درآمدزایی از مکرومه‌بافی نیازمند توانایی تولید محصولات مکرومه‌بافی، توانایی بازاریابی، ارتباط برقرار کردن با مشتریان و بهبود مهارت‌های خود است.

ابزارهای مکرومه‌بافی
نخ، قلاب، حلقه‌های مکرومه، قرقره‌ها، قیچی، متر، آهن، الگوها و نقشه‌ها
مهم‌ترین ابزار برای آغازِ گره‌ زدن نخ‌ها، دست‌هایمان و انواع نخ‌های مکرومه‌بافی است. ما برای خلق کردن حتی به قلاب نیاز نداریم.
نخ قیطان یا نخ سوزنی از نخ‌های دیگری هستند که می‌توانیم در مکرومه‌بافی به‌جای نخ مکرومه از آنها استفاده کرد. این نخ‌ها بافت زنجیره‌مانندی دارند و به اندازه‌ای مستحکم و بادوام هستند که هر اثری با آن بیافرینیم همواره در بطن تاریخ تجسمی هنر جاودانه می‌ماند. نخ مکرومه به جنس‌های پنبه، کتان، نخ مکرومه سه‌سوزنه و دوسوزنه، پلی‌استر، ابریشمی و موم‌زده وجود دارد که باتوجه‌به نوع کارمان و سلیقه‌مان هر کدام را که خواستیم برای بافتن، می‌توانیم انتخاب ‌کنیم. قطر نخ‌ها نیز متفاوت است، می‌گویند برای مکرومه‌بافی باید قطر نخ‌ها یکسان باشد، ولی یادتان نرود که قرارمان بر این بود تا هر مسیری را تجربه کنیم. گاهی تفاوت‌ها در یک کار زیبایی دوچندانی به بافت می‌دهد، پس خود را در بند «اندیشه‌های یکسان‌سازی» قرار ندهیم.
از جمله انواع لوازم مکرومه‌بافی که می‌توان نام برد: نخ مکرومه در اندازه و جنس‌های مختلف، سوزن ته‌گرد، چسب کاغذی، فندک، قیچی، دار مکرومه یا حلقه‌ و چوب‌های نصب، متر، صفحه مکرومه، میل قلاب‌بافی، وسایل تزئینی مانند سنگ‌های تراش خورده و نخورده، مرواید و منجوق یا هر شئ دیگری که برای زیباتر کردن می‌توانیم از آن استفاده کنیم.

قیمت محصولات مکرومه‌بافی
تنوع محصولات و دستباف‌های مکرومه‌بافی بسیار بالاست. از سربند مکرومه‌بافی گرفته تا تابلوی دیواری و نقوش تزیینی می‌تواند در سبد محصولاتی باشد که شما می‌سازید و می‌فروشید. این روزها قیمت محصولات مکرومه از ۱۰۰هزارتومان به‌طور متوسط شروع می‌شود و تا بالای سه‌میلیون تومان نیز ادامه دارد؛ به‌عنوان مثال، پرده مکرومه مدرن برای راهرو و فضاهای زندگی حدود دو تا سه‌میلیون تومان هزینه دارد.
درمورد آویزهای مکرومه این هزینه به ۵۰۰ تا ۹۰۰هزار تومان تقلیل می‌یابد و در موارد ارزان‌تر که مشتری بیشتری به خود جذب می‌کند می‌توان به سربند مکرومه، ست مکرومه‌بافی دیواری، آینه مکرومه‌بافی، شلف مکرومه، آویز گلدان و سبدهای کنفی و مکرومه اشاره کرد.

درآمد مکرومه‌بافی چقدر است؟
به‌طورکلی، درآمد حاصل از مکرومه‌بافی بسیار متغیر است و به عوامل فوق و شرایط بازار وابسته است. برای افزایش درآمد خود، می‌توانید بهبود مهارت‌های خود، طراحی نوآورانه، تحقیق در بازار و تلاش برای توسعه شبکه مشتریان خود را در نظر بگیرید.
درآمد حاصل از مکرومه‌بافی در ایران بستگی به تعداد و سفارشات مشتریان، قیمت‌گذاری محصولات و توانایی بازاریابی و فروش دارد. برخی از مکرومه‌بافان موفق ممکن است درآمدهای قابل‌توجهی به‌دست آورند، اما برای بیشتر افراد، درآمد مکرومه‌بافی به میزان زیادی وابسته به عوامل مذکور است و نیازمند تلاش و استراتژی‌های مناسب است.
متوسط درآمدزایی از مکرومه‌بافی در ماه به چندین عامل بستگی دارد و مقدار دقیق آن را مشخص کردن مشکل است. درآمد ماهانه حاصل از مکرومه‌بافی ممکن است بین افراد مختلف متفاوت باشد و از چند دلیل تاثیر بگیرد:
به‌طورکلی، درآمد ماهانه حاصل از مکرومه‌بافی به عوامل فوق بستگی دارد و نمی‌توان تعداد دقیقی را به‌طور کلی مشخص کرد. برای بهبود درآمد خود، می‌توانید مهارت‌های خود را بهبود دهید، طراحی و کیفیت محصولات خود را بهبود ببخشید و تلاش کنید بازاریابی و فروش موثری را انجام دهید.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.