انتصاب چهره‌های بدنام و نقش‌آفرین در قضایای ضدامنیتی پیشین در سطوح مدیریتی، می‌تواند پاشنه آشیل دولت چهاردهم باشد. این افراد می‌توانند در مسیر حرکت دولت وفاق ملی دکتر پزشکیان، سنگ‌اندازی کرده و در لباس دوست، اغراض دشمن را پیاده کنند.

دهن‌کجی به «وفاق»

آگاه: بدون تردید رویکرد وفاق‌آمیز دولت پزشکیان امری مبارک و مُستحسن است، اما نباید این رویکرد به اسمِ رمزِ جولان مدیریتی عناصر جریاناتی بدل شود که در مقاطع گذشته ازجمله در فتنه۸۸ و حوادث ضدامنیتی پاییز ۹۸ و ۱۴۰۱، واگرایی و عناد خود را نسبت‌به نظام جمهوری اسلامی ایران ثابت کرده‌اند.
رهبر انقلاب در جریان دیدار اعضای هیات دولت چهاردهم با ایشان، بر به‌کارگیری نیروهای مومن، انقلابی، متعهد و جوان در پست‌های مدیریتی تاکید کردند؛ بنابراین اینکه عناصری در دولت میدان‌دار شوند که سوابق‌شان نشان داده التزامی به نظام ندارند و در مقاطع مختلف با دشمن همصدا شده و در پازل دشمن بازیگری کرده‌اند، امری مغایر با تاکیداتِ مَنصوص رهبری است.
شواهد و قرائن حاکی از آن است که برخی طیف‌های تندرو و رادیکال مدعی اصلاح‌طلبی که در جریانات و مقاطع پیشین ازجمله در مقطع فتنه۸۸، روی نظام و جمهوریت و اسلامیت نظام شمشیر کشیدند و فتنه «تَغلب» و «تقلب» را عَلم کردند، نیروهای‌شان را در کرسی‌های مدیریتی دولت نشانده‌اند و برای توسعه این امر خیز بیشتری نیز برداشته‌اند.
مهدی فضائلی، عضو دفتر نشر آثار مقام معظم رهبری در یادداشتی به موضوع انتصابات در دولت چهاردهم پرداخته و نوشته که «پس از رأی اعتماد کامل مجلس شورای اسلامی به کابینه دکتر پزشکیان که سطح بالایی از همدلی مجلس با رییس‌جمهوری به‌رغم داشتن گرایش سیاسی متفاوت را به نمایش گذاشت، شاهد برخی مواضع ازسوی برخی چهره‌های سیاسی جریان موسوم به اصلاحات و انتصابات در برخی دستگاه‌ها هستیم که بیانگر سوءتفاهم در مفهوم وفاق است. 
اشتباه محاسباتی جریان موسوم به اصلاحات و اتخاذ مواضع زیاده‌خواهانه و از جمله گستاخی درباره فتنه۸۸ و عوض‌کردن اصطلاحا جای جلاد و شهید، نه‌تنها هیچ کمکی به وفاق نمی‌کند، بلکه این مفهوم ارزشمند را به‌شدت مورد آسیب قرار می‌دهد.
 دکتر پزشکیان که خیرخواهانه و صادقانه ویژگی وفاق را برای دولت خود برگزیده‌اند و در ترکیب کابینه هم سعی کرده‌اند آن‌ را به نمایش بگذارند، بیش و پیش از همه باید از این مفهوم صیانت کنند تا عده‌ای با برداشت‌های غلط یا سوءاستفاده، وفاق را در نطفه خفه نکنند.
 مرزبندی با زیاده‌خواهان و جلوگیری از انتصاب افراد بدسابقه (که اظهار ندامت نکرده‌اند) به‌خصوص در مدیریت سطوح بالا و میانی، از دیگر اقداماتی است که دکتر پزشکیان برای صیانت از رویکرد اصلی دولت خود یعنی وفاق، می‌توانند انجام دهندص.
تندروهای مدعی اصلاح‌طلبی که تلاش دارند در لایه‌های مدیریتی و تصمیم‌سازی دولت نفوذ کنند، با تعجیل و شتابی عجیب در پی خالص‌سازی در دولت هستند و اعتنایی به تاکیدات رهبری مبنی بر به‌کارگیری نیروهای انقلابی و جوان و همچنین راهبرد وفاق رییس‌جمهوری ندارند.
اصرار تامل‌برانگیز رادیکال‌های اصلاحات برای چینش مدیران دولت چهاردهم از نیروهای همسو و خالص‌سازی محض در شرایطی است که دولت چهاردهم در میان دولت‌های پس از انقلاب اسلامی با کسب ۱۶میلیون و ۳۸۴هزار رأی از میان ۶۱میلیون و ۴۵۲هزار رأی با ۲۶درصد آرای واجدین شرایط، ضعیف‌ترین دولت ازلحاظ آرای مردمی به‌شمار می‌آید؛ بنابراین اهتمام اصلاح‌طلبان رادیکال به خالص‌سازی در بدنه دولت، با سازمان رأی پزشکیان، همخوانی ندارد. 
علاوه‌برآن، رویکرد پزشکیان نیز صراحتا مبتنی بر وفاق است، نه خالص‌سازی.پزشکیان، بارها بر وفاداری به نظام و قانون اساسی و تبعیت از سیاست‌های کلی و بیانات مقام معظم رهبری تاکید کرده است؛ این امرِ مبارک و پسندیده نباید به‌واسطه برخی انتصابات در بدنه دولت، مخدوش و مَلکوک شود.
 انتصاب افراد زاویه‌دار و مسئله‌دار در مناصب حساس وزارتی، بیش و پیش از هر چیزی دهن‌کجی به رویکرد رییس‌جمهوری پزشکیان است؛ موضوعی که اطرافیان و وزرا و معاونان او باید نسبت‌به آن توجه داشته باشند.
در یکی از وزارتخانه‌ها، فردی را به‌عنوان سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی منصوب شده که در منصب قبلی خود، با اتهام‌زنی‌های متعدد به نظام در موضوع آشوب‌های‌۱۴۰۱، به یکی از صحنه‌گردانان هجمه رسانه‌ای ضد انقلاب به نظام بدل شده بود. یا یکی از مناصب مهم دیگر دولت که می‌توان از آن به‌عنوان تریبون دولت نام برد به فردی سپرده شده که سوابق علنی در التهاب‌آفرینی و آشوب علیه نظام جمهوری اسلامی را به ثبت رسانده است.
 همچنین یکی از افرادی که سابقه سیاهی در حمایت از آشوبگران سال۱۴۰۱ را در کارنامه دارد در حکمی به سرپرستی دفتر ریاست و هماهنگی امور استان‌ها یک سازمان مهم منصوب شد.
در جریان اغتشاشات پاییز۱۴۰۱، عناصری در داخل، نقش پیاده‌نظام دشمن را ایفا می‌کردند؛ این عناصرِ شناخته‌شده که به‌نوعی مرجعیت اجتماعی نیز داشتند مواضع شیطنت‌آمیز و خلاف‌واقعی در آشوب‌های ۱۴۰۱ اتخاذ می‌کردند و این مواضع را در شبکه‌های اجتماعی نشر می‌دادند و به‌نوعی آتشی در تنور دروغ‌بافی معاندین علیه نظام و کشور می‌افروختند.
 کافی بود دروغ و کشته‌سازی‌ای ازسوی رسانه‌های ضدانقلاب و پادوهای رسانه‌ای تروریست‌های منافقین یا سلطنت‌طلبان صورت گیرد، در آن صورت این عناصر مشهور فی‌الفور به میدان می‌آمدند و همان دروغ و اکاذیب دشمنان قسم‌خورده نظام و مردم ایران را در صفحات مجازی خود بازنشر می‌دادند و اینچنین در پازل آشوب‌طلبان حرکت می‌کردند و به فضای التهاب و وحشت اجتماعی دامن می‌زدند.
 این افراد در ایام اغتشاشات ۱۴۰۱، صفحات مجازی خود را به شعب تلویزیون ضدایرانی اینترنشنال که وابسته به موساد است تبدیل کرده بودند و به نوعی بلندگوی ضدانقلاب و تروریست‌های منافقین و سلطنت‌طلبان شده بودند. حال به هیچ وجه روا نیست که همان عناصر که در پروژه ضدامنیتی دشمنان، خواسته یا ناخواسته، نقش پیاده‌نظام را ایفا کردند، در دولت وفاق صاحب منصب شوند؛ این امر دهن‌کجی به مفهوم «وفاق» و دهن‌کجی به مواضع شخص رییس‌جمهوری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.