آگاه: جلسه کمیسیون عمران و حملونقل درخصوص ارائه گزارش عملکرد سازمان حملونقل و ترافیک برای دوچرخه و حمل و نقل پاک با حضور سید جعفر تشکری هاشمی، رییس کمیسیون عمران و حملونقل شورای اسلامی شهر تهران و پوریا علیمردانی، رییس سازمان ترافیک شهرداری تهران برگزار شد. در ابتدای این جلسه علیمردانی، رییس سازمان ترافیک شهرداری تهران گفت: تستهای اولیه دوچرخههای اشتراکی از یک شرکت دریافت شده و درخصوص قرارداد دوچرخه و موتورهای برقی برنامه ریزیهای صورت گرفته که در بستر آن قرار است به سمت حمل و نقل کاری و آموزشی حرکت کند و همچین مقرر شده تا یارانه به سفرهای تفریحی داده نشود.
در ادامه مشاور سازمان ترافیک آخرین وضعیت دوچرخههای شهر تهران، جای پارک دوچرخهها، تعداد خانههای دوچرخه و قراردادهای امضا شده در حوزه دوچرخه، موتور و اسکوتر برقی را تشریح کرد. همچنین سید جعفر تشکری هاشمی، رییس کمیسیون عمران و حملونقل شورای اسلامی شهر تهران هم با تاکید بر اینکه سرمایه شرکت بیدود دود شد، گفت: در این دوره از مدیریت شهری به گونهای با شرکت سرمایه گذار رفتار شد که او مجبور شد تا هزاران دوچرخه خود را زیر پل جوادیه و در فضای باز رها کند.
رییس کمیسیون عمران و حملونقل شورای شهر تهران گفت: ما دچار برخی خطاهای مفهومی شدهایم و نمیخواهیم آنها را اصلاح کنیم. وی ادامه داد: اگر مسئله بغرنج شود حل نخواهد شد تهران شهری شیبدار است، ناایمنی دارد و فضای پارک در آن وجود ندارد و بسیاری چالش دیگر که حل آنها سخت و تا حدودی ناممکن است، اما برای حل مشکل دوچرخه سواری باید اقدامات عملیاتی انجام داد. تشکری هاشمی با بیان اینکه باید از دوچرخه سواران پشتیبانی کرد، گفت: باید برای دوچرخه سواران مسیر امن و امکان پارک را ایجاد کرد و برای آنهایی که دوچرخه ندارند نیز باید دوچرخه اشتراکی فراهم کنیم ما باید دوچرخهها را در سطح شهر تهران توسعه دهیم تا امکان استفاده شهروندان از دوچرخهها فراهم شود.
رییس کمیسیون عمران و حملونقل شورای شهر تهران بیان کرد: خواهش من این است تاجاییکه میتوان برای شرکتهایی که دوچرخه اشتراکی فراهم میکنند تسهیلگر باشیم و مشکل ایجاد نکرد. وی با بیان اینکه ما باید در این دوره دوچرخهسواری را ارتقا بخشیم، اظهار کرد: به جای آنکه اشکالات را برطرف کنیم با کجسلیقگیها برخی مسیرهای تردد دوچرخه را هم خراب کردیم تا تبدیل به جای پارک خودرو شوند. تشکری هاشمی گفت: افرادی که تخصصی در حوزه دوچرخهسواری نداشتند برنامهها را زمینگیر کردند. وی افزود ما در آخر دوره قرار داریم و اگر اشتباه کردهایم باید عذرخواهی کنیم و بستر بازگشت دوچرخهها را فراهم کنیم.
رییس کمیسیون عمران و حملونقل شورای شهر تهران بیان کرد: شهروندان تهرانی علاقهمند به استفاده از دوچرخه هستند و برای کاهش ترافیک و مصرف سوخت باید با شجاعت سیستم دوچرخه را در تهران ایجاد کرد. وی گفت: برای دوچرخهسواری باید جنگید اگر پیشنهاد عقلایی آورده شود مصوبه شورا را میتوان دریافت کرد نباید ظرفیتهای موجود را سوزاند. اگر پول ساخت یک پل خودرویی را به توسعه دوچرخهسواری اختصاص دهیم، میتوانیم در وجب به وجب این شهر دوچرخه قرار دهیم تا هم از آلودگی هوا بکاهیم هم ترافیک را کاهش دهیم.
۲۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۸٬۴۹۱
رییس کمیسیون عمران و حملونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: کاهش ترافیک و آلودگی با توسعه سفرهای کوتاه با دوچرخه ممکن است.
نظر شما