در دومین نشست هم‌اندیشی تولید و توسعه بذور هیبرید، مهم‌ترین محورهای برنامه اجرایی برای بازه زمانی کوتاه‌مدت تا بلندمدت به منظور تجاری‌سازی و برندسازی بذرهای هیبرید داخلی برگزار شد.

توسعه فناوری و برندسازی بذرهای هیبرید تولید داخل

آگاه: «دومین نشست هم‌اندیشی تولید و توسعه بذور هیبرید» با حضور جمعی از مدیران و متخصصان شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه بذر، برگزار شد.
باتوجه‌به اهداف برنامه هفتم پیشرفت برای تولید ۵۰درصد بذور هیبرید سبزی و صیفی در داخل کشور، تدوین برنامه و نقشه‌راه فنی و اجرایی تولید بذور هیبرید، با مدیریت تلفیقی بخش دولتی و خصوصی و بهره‌گیری از توانمندی‌های علمی و ظرفیت‌های زیرساختی موجود، ضرورت دارد.
در دومین نشست هم‌اندیشی تولید و توسعه بذور هیبرید، پیش‌نویس برنامه اجرایی ازسوی برنامه ملی ارائه و برنامه‌های پیشنهادی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت تدوین‌شده برای تولید، تجاری‌سازی و برندسازی بذور هیبرید داخلی، با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور به بررسی گذاشته شد و مقرر شد طی جلسه بعدی پیشنهادات و نقطه نظرات نهایی از شرکت‌ها اخذ و برنامه پیشنهادی پس از اصلاح و اجماع متخصصان، مبنای تصمیم‌گیری‌های بعدی قرار گیرد.
درحال‌حاضر و براساس آخرین آمارها، کمتر از پنج‌درصد از بذور هیبرید سبزی و صیفی موردنیاز، در داخل تولید می‌شود که این میزان بذر تولیدی در مقایسه با نیاز کشور بسیار اندک و سهم بسیار پایینی در بازار مصرف داخلی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.