۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۲٬۷۴۸

اخیراً کمیته به اصطلاح حقیقت‌یاب سازمان ملل، گزارشی یکسویه و مغرضانه علیه کشورمان تدوین کرده است. در این گزارش با رویکردی سیاسی، اتهامات ناروایی به ایران تحمیل شده است.

کمیته حقیقت‌یاب برای ایران؛ سکوت و چشم‌پوشی برای رژیم صهیونیستی

آگاه ـ نکته قابل تأمل، این است که تدوین و صدور گزارش کمیته به اصطلاح حقیقت‌یاب سازمان ملل علیه ایران، با به اوج رسیدن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، توأمان شده است؛ امری که به وضوح بیانگر مضحک بودن مقوله حقوق بشر ادعایی غربی است؛ چرا که مجامع به اصطلاح حقوق بشری بین‌المللی، چشمان خود را بر روی جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها در غزه بسته‌اند و به جای آن، برای خوشایند قدرت‌های غربی مشغول لجن‌پراکنی علیه ایران هستند.

ارتکاب تمامی مصادیق جنایت جنگی توسط صهیونیست‌ها

قتل عمد، وارد آوردن رنج شدید یا آسیب جدی به بدن یا سلامت افراد، تخریب و تصرف اموال در سطح گسترده، حملات عمدی بر ضد غیرنظامیان، حملات عمدی به سوی اهداف غیرنظامی، حملات عمدی علیه کارکنان، تأسیسات، ابزار، واحدها، یا خودروهایی که در خدمات بشردوستانه یا هییت‌های پاسدار صلح مطابق با منشور سازمان ملل متحد مشغول هستند، بمباران یا حمله به شهرها، روستاها و نقاط مسکونی، اخراج یا انتقال غیرقانونی یا حبس غیرقانونی و اعلام اینکه هیچ‏کسی در امان نخواهد بود؛ اینها مجموعه‌ای از مصادیق جنایت جنگی است که در ماده ۸ اساسنامه دیوان کیفری بین‌المللی بدان تصریح شده است و تمامی آنها طی ۵ ماه اخیر از سوی صهیونیست‌ها در غزه صورت پذیرفته است.

جنایات اسرائیل در وصف نگنجد!

محسنی اژه‌ای، روز گذشته در جریان نشست شورای عالی قوه قضاییه با اشاره به سکوت و انفعال مجامع بین‌المللی در قبال جنایات سبعانه رژیم صهیونیستی در غزه و متعاقب آن، گزارش هیئت به اصطلاح حقیقت‌یاب بین‌المللی در مورد ایران، گفت: امروز دیگر کسی نمی‌تواند در قبال صحتِ این گزاره که «حقوق بشر به یک ابزار سیاسی و دستاویز در نزد قدرت‌های زورگو تبدیل شده است» شک و تردید کند. حدود ۵ ماه است که صهیونیست‌ها بیش از ۳۱ هزار فلسطینی را در باریکه غزه قتل‌عام کرده‌اند و به قدری بر دامنه جنایات خود افزوده‌اند که دیگر این جنایات در مفاهیم و تعاریف مندرج در اساسنامه دیوان کیفری بین‌المللی و مصادیق جنایت جنگی و نسل‌کشی و کودک‌کشی و اِعمال گرسنگی اجباری، نمی‌گنجد و باید مفهوم‌سازی و تعریف جدیدی را در قبال آن‌ها به کار برد. قابل تأمل آنکه قدرت‌های قلدر جهانی نه تنها چشمان خود را به این جنایات ددمنشانه بسته‌اند که انواع و اقسام حمایت‌های تسلیحاتی و مالی را هم از صهیونیست‌های کودک‌کش به عمل می‌آورند؛ آنگاه همین قدرت‌ها، بانی و حامی تهیه گزارشی سیاسی، غیرحرفه‌ای و فاقد مبنای عقلانی علیه ایران در زمینه حقوق بشر می‌شوند!

انتقام‌جویی از ملت ایران

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه نیز گزارش منتشر شده از سوی سازوکار موسوم به هیأت حقیقت‌یاب بین‌المللی را به شدت محکوم و تکرار ادعاهای بی‌اساس در این گزارش را که مبتنی بر اطلاعات نادرست و مغرضانه است، فاقد وجاهت قانونی و از اساس مردود دانست و تصریح کرد: بانیان هیأت موسوم به حقیقت‌یاب بین‌المللی قصد انتقام‌جویی از ملت ایران را دارند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.