سخنان اخیر سردار حق‌طلب، فرمانده سپاه حفاظت و امنیت مراکز هسته‌ای کشور ناظر بر محتمل بودن تجدیدنظر در دکترین و سیاست‌های هسته‌ای ایران و عدول از ملاحظات اعلامی گذشته، بسیار راهبردی و مهم ارزیابی می‌شود؛ این سخنان در میان سردمداران رژیم‌های غربی ولوله به راه انداخته و ترس را بر اردوگاه صهیونیست‌ها حاکم کرده است. 

تغییرِ ریلِ هسته‌ای؟

آگاه: سردار حق‌طلب به‌صراحت اعلام کرد که اگر رژیم جعلی صهیونیستی بخواهد از تهدید حمله کردن به مراکز هسته‌ای کشورمان برای تحت فشار قرار دادن ایران استفاده ابزاری کند، تجدیدنظر در دکترین و سیاست‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و عدول از ملاحظات اعلامی گذشته محتمل و قابل تصور است.  

فرمانده سپاه حفاظت و امنیت مراکز هسته‌ای کشور بر این نکته نیز تاکید کرد که مراکز هسته‌ای دشمن صهیونیستی شناسایی و اطلاعات لازم از همه اهداف در اختیار ماست و به اصطلاح برای پاسخ به اقدام‌ احتمالی آنها، دست‌ها روی ماشه شلیک موشک‌های قدرتمند برای نابودیِ اهدافِ مشخص شده است.

سردار غضنفری، جانشین معاون سیاسی سپاه در توئیتی پیرامون تهدید اتمی سردار احمد حق‌طلب، فرمانده سپاه حفاظت مراکز اتمی ایران، نوشت: در مواضع فرمانده سپاه حفاظت وامنیت مراکز هسته‌ای ایران دو نکته مهم و راهبردی وجود دارد: ۱ - اقدام علیه مراکز هسته‌ای رژیم صهیونسیتی در صورت اقدام نظامی علیه مراکز هسته‌ای ایران؛ ۲ - احتمال تجدیدنظر در سیاست‌های هسته‌ای در صورت تهدیدحمله به مراکز هسته‌ای کشور. دومی فوق‌العاده مهم است.
تقوی‌نیا، تحلیلگر مسائل منطقه‌ای با انتشار مطلبی در کانال ایتای خود با عنوان اسرائیل تهدید اتمی مقام رسمی سپاه را جدی بگیرد، به صحبت‌های سردار حق‌طلب، فرمانده سپاه حفاظت مراکز اتمی ایران اشاره کرد و نوشت: اسرائیل پیام این سردار سپاه را باید جدی بگیرد چون خط‌قرمز هر کشوری، امنیت ملی اوست و اگر ایران ببیند که سلاح‌های متعارفی که دارد نمی‌تواند برای تاسیسات هسته‌ای‌اش امنیت فراهم کند، ممکن خواهد بود که در دکترین‌های دفاعی و هسته‌ای خود تجدیدنظر کند. ایران در شرایط عادی هیچ تلاشی برای ساخت بمب اتم براساس دکترین کنونی هسته‌ای خود ندارد اما حمله احتمالی اسرائیل می‌تواند تجدیدنظر اساسی در سیاست‌های دفاعی ایران را در پی داشته باشد.

چندی پیش، «محمودرضا آقامیری» دکترای مهندسی انرژی هسته‌ای و استاد دانشکده مهندسی انرژی هسته‌ای ـ که اکنون رییس دانشگاه شهید بهشتی است ـ روی آنتن تلویزیون گفت: «طبق فتوای رهبر انقلاب ساخت بمب اتم حرام شرعی است، اما اگر نظر و فتوای ایشان تغییر کند، ما توانایی ساخت بمب اتم هم داریم.»

همچنین در بهمن‌ماه ۹۹، وزیر وقت اطلاعات در تلویزیون با اشاره به موضوع هسته‌ای و فشارهای تحمیلی بر کشور، در تهدیدی ضمنی گفته بود: گربه‌ای که در گوشه‌ای گیر افتاده باشد ممکن است رفتاری را انجام دهد که گربه‌ای که آزاد است انجام نمی‌دهد.

رهبر انقلاب نیز در بیانات‌شان‌ در اجتماع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در نخستین روز سال۸۶، رسما اعلام داشتند «ایران برای دستیابی به دانش هسته‌ای طبق مقررات بین‌المللی عمل کرده است اما اگر قرار باشد با ابزار شورای امنیت بی‌قانونی کنند و حق مسلم ملت ایران را نادیده بگیرند ما هم می‌توانیم بی‌قانونی کنیم و خواهیم کرد».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.