رییس فراکسیون حمایت از سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی مجلس با اشاره به ابلاغ قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها ازسوی رییس‌جمهوری، گفت: این قانون ازجمله قوانین مهم و کاربردی مجلس قلمداد شده و می‌تواند به ارتقای امور نظام تامین مالی تولید کمک کند.

آگاه: آقای مسلم صالحی، نماینده مردم «اقلید» در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق بررسی‌های صورت‌گرفته و براساس گزارش‌های مختلف و میدانی، سختی و گرانی جذب منابع مالی تولید، یکی از مشکلات اساسی اقتصاد ایران است، به خبرنگار آگاه گفت: در این قانون تلاش شد تا ادبیات تامین مالی تولید تغییر کرده و وثایق متنوعی برای تولید تعریف شود.

رییس فراکسیون حمایت از سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی مجلس دررابطه‌با توسعه وثایق و ساماندهی وثایق در قانون فوق تصریح کرد: در این قانون که به تصویب مجلس رسید، به‌درستی برای رفع مشکل وثایق تولیدکنندگان و کارآفرینان به‌ویژه در بخش کشاورزی احکامی دیده شده که ایجاد سامانه جامع وثایق ازجمله مهم‌ترین آنهاست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این سامانه تمام اطلاعات مربوط‌به فرآیندهای توثیق اعم از معرفی مال و دارایی، درخواست ترهین، ارزش‌گذاری، اجرای و آزادسازی وثایق و سایر اطلاعات مدنظر قرار گرفته و به هر وثیقه، یک شناسه یکتا اختصاص می‌دهد. صالحی تاکید کرد: همچنین به موجب این قانون، همه اموال و دارایی‌ها اعم از زمین‌های کشاورزی شهری یا روستایی، ماشین‌آلات و تجهیزات تولیدی فلزات گرانبها اوراق بهادار سپرده‌ها و گواهی سپرده‌های ریالی در چهارچوب مصوبات هیات عالی بانک مرکزی و سپرده‌ها و گواهی سپرده‌های ارزی، عواید قابل تصرف از سهام عواید قابل تصرف از قراردادها یا اجرای طرح (پروژه)های تولیدی و... در چارچوب آیین‌نامه اجرایی که حداکثر ظرف سه ماه از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون با پیشنهاد شورای ملی تامین مالی به تصویب هیات وزیران می‌رسد، قابل توثیق است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این قانون بسته‌های سرمایه‌گذاری بی‌نام معرفی شده است، ادامه داد: در این قانون دستگاه‌های اجرایی و استانداری‌ها با همکاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، اتاق اصناف ایران موظف‌اند ظرف ۶ماه از لازم‌الاجرا شدن این قانون، نسبت‌به تهیه، تصویب فهرست بسته‌های سرمایه‌گذاری بدون نام در بخش‌های مختلف اقتصادی مربوط به خود با به‌روزرسانی الزامی در هر ۶ماه یکبار اقدام و با رعایت شرایط رقابتی، آنها را به سرمایه‌گذاران واجد شرایط واگذار کنند.

وی تاکید کرد: همچنین در این قانون سعی شد در حوزه نظام تضمین، توسعه نظام تضمین و تنوع‌بخشی به ابزارهای تضمین هم کارهای خوبی صورت گیرد. در واقع تضامین و نهادهای تضمین‌دهنده در این طرح، گسترش پیدا کرد.

رییس فراکسیون حمایت از سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی مجلس با بیان اینکه طرح تامین منابع تولید ظرفیت‌های مفید و سازنده‌ای برای تولید دارد، تصریح کرد: تردیدی نداریم این طرح می‌تواند یکی از اقدامات مفید و سازنده در جهت تامین مالی تولید باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها ازجمله قوانین مهم و کلیدی برای حمایت از بخش تولید و توسعه زیرساخت‌ها در کشور است، تاکید کرد: انتظار می‌رود اجرای این قانون به افزایش سرمایه‌گذاری، ایجاد اشتغال در بخش‌های نظیر کشاورزی و رشد اقتصادی کشور کمک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.