حضور باشکوه و کم‌نظیر مردم تهران در مراسم تشییع رییس‌جمهوری شهید و همراهان ایشان، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های بین‌المللی داشت.

حیرت جهان از بدرقه رییس‌جمهوری شهید

آگاه: خبرگزاری فرانسه در بازتاب اولیه خود درباره برگزاری مراسم تشییع در تهران تیتر زد: «ده‌ها هزار ایرانی به مراسم تشییع پیکر (آیت‌الله) ابراهیم رئیسی در تهران پیوستند» خبرگزاری فرانسه عنوان کرد، در مرکز پایتخت ایران، مردم با در دست داشتن عکس‌هایی از رییس‌جمهوری ایران در داخل و اطراف دانشگاه تهران تجمع کردند.
شبکه خبری سی‌ان‌ان نیز ضمن اقدام به پخش مستقیم مراسم تشییع شهدای خدمت، شهادت آیت‌الله رئیسی را یک تراژدی خواند. سی‌ان‌ان بخش بامدادی خود را به پخش مراسم تشییع این مراسم اختصاص داد. «فردریک پلتن» خبرنگار این شبکه خبری مستقیم از تهران مراسم را گزارش کرد. وی به حضور پرشور و گسترده مردمی در این مراسم اشاره داشت.

همچنین شبکه الجزیره انگلیسی بخش خبری خود را به مراسم تشییع پیکرهای شهدای خدمت در تهران اختصاص داد. این شبکه تلویزیونی با پوشش زنده این مراسم گزارش داد: امروز در تهران ده‌ها هزار نفر در این مراسم رسمی به منظور ادای احترام به جانباختگان سانحه هوایی شرکت کرده‌اند. درهمین‌حال بسیار از مقامات کشورها منطقه به این مراسم آمده‌اند.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک نیز ضمن پوشش این مراسم به حضور گسترده مردم در وداع با شهدای خدمت اشاره کرد و تصاویری از این مراسم به همراه فیلم پخش کرد. این خبرگزاری در گزارشی زنده مراسم دیروز را با این تیتر پوشش داد: جمعیتی انبوه در مراسم تشییع آیت‌الله رئیسی شرکت کردند. این رسانه روسی در گزارشی زنده از تهران به تجمع مردمی برای شرکت در مراسم روز چهارشنبه و اقامه نماز توسط مقام معظم رهبری نیز اشاره کرد.

همچنین خبرگزاری تاس روسیه با تیتر «حضور جمعیت در مراسم خداحافظی با رییس‌جمهوری» به برگزاری مراسم باشکوه در تبریز، قم و سپس در تهران اشاره کرد و نوشت: تابوت قربانیان سانحه سقوط بالگرد به قم شهر مذهبی ایران منتقل شد. مراسم خداحافظی دیگری پیشتر در تبریز برگزار شده بود و سپس پیکرها به تهران و دوباره به قم منتقل شدند. خبرگزاری رویترز نیز طی گزارشی حضور پرشور مردم در وداع با رییس‌جمهوری اسلامی ایران را با عکسی از شرکت گسترده مردم منعکس کرد.

روزنامه دیلی‌میل انگلیس نیز با استفاده از تیتر «حضور ده‌ها هزار نفری مردم در خیابان‌های تهران» به بازتاب مراسم دیروز پرداخت و افزود: در پایتخت، بنرهای بزرگی با عنوان «شهیدخدمت» برای قدردانی از خدمات رییس‌جمهوری فقید ایران نصب شده و برخی دیگر از بنرها حاوی پیام «خداحافظی با خدمتگزار محرومان» است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.