۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۴٬۰۶۱

رییس مرکز جنگل‌های خارج از شمال سازمان منابع طبیعی ضمن اشاره به تولید ۱۱۶اصله نهال در بخش دولتی گفت: تاکنون ۶۴میلیون اصله در قالب طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، نهالکاری شده‌اند.

کشت ۶۴میلیون اصله نهال در کشور

آگاه: شهریور سال قبل طرح مردمی کاشت یک‌میلیارد درخت به دستور شهید آیت‌الله رئیسی کلید خورد و اسفند سال قبل مقام معظم رهبری پس از  کاشت سه درخت فرمودند که اگر هر ایرانی سه نهال بکارد، برنامه دولت برای کاشت یک میلیارد نهال، از سال۱۴۰۲ و در طول چهار سال محقق خواهد شد. با فراهم کردن مقدمات کار طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت از ۱۱آذرماه سال جاری در کشور آغاز شد.

هاشم موسوی‌نژاد درباره آخرین وضعیت اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت اظهار کرد: حدود ۲۳۷.۵میلیون نهال هم در بخش دولتی و هم در بخش خصوصی در سال۱۴۰۲ تولید شده است. درمجموع ۲۰۲ فقره نهالستان در بخش دولتی داریم که شامل نهالستان‌های جنگلی، مرتعی و بیابانی می‌شود و در سطوح مختلف اقدام به تولید نهال می‌کنند. در این نهالستان‌ها ۱۱۶میلیون اصله نهال تولید شده است. به‌جز نهال‌هایی که برای دو فصل در نهالستان‌ها تحت مراقبت قرار می‌گیرد، سایر نهال‌ها کاشته خواهند شد. حدود ۲۰درصد از ۱۱۶میلیون اصله نهال یعنی ۲۵ تا ۳۰میلیون اصله نهال در سال دوم اجرای طرح کاشته خواهند شد. تمام ۱۲۱میلیون اصله نهال تولیدشده در بخش خصوصی استاندارد لازم را برای انتقال برای کشت در عرصه را دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.