حمله محور مقاومت اسلامی به سرزمین‌های اشغالی در خونخواهی مجاهد شهید، اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس قطعی است و این موضوعی است که صهیونیست‌های غاصب و جنایتکار به‌خوبی از آن آگاه هستند و از ترس و وحشت موشک‌ها و پهپادهای محور مقاومت، خواب از چشمانشان ربوده شده است.

ساعت صفر انتقام

آگاه: طبق سخنان و تاکیدات اخیر رهبران محور مقاومت، عدم تعجیل در پاسخ به صهیونیست‌های کودک‌کش علل و دلایل مهمی دارد اما در اصل انجام خونخواهی و پاسخ، هیچ تردیدی نیست و قطعا به شکل مناسب و محکم انجام خواهد شد.
شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله اخیرا در یک موضع‌گیری تاکید کرده است که پاسخ محور مقاومت به جنایات اخیر صهیونیست‌ها حتمی است و انجام خواهد شد ان‌شاءالله. معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان بر قطعی‌بودن پاسخ به اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی تاکید دارد. این مقام ارشد حزب‌الله در گفت‌وگو با شبکه المنار درباره پاسخ به رژیم صهیونیستی در پی ترور «فواد شکر» فرمانده جهادی ارشد حزب‌الله در حمله به بیروت نیز خاطرنشان کرد: «تصمیم درباره پاسخ به دشمن اتخاذ شده است و این پاسخ به خواست خداوند متعال داده خواهد شد». «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان نیز پیش‌تر رژیم صهیونیستی و طرف‌های حامی آن را به انتظار برای پاسخ آتی تهدید و تاکید کرد که «این پاسخ قطعی است» و هیچ بحثی در این مورد وجود ندارد.
شایان ذکر است شیخ نعیم قاسم در مصاحبه اخیرش با المنار درباره سفر «آموس هوکتشتاین» فرستاده آمریکا به لبنان نیز اظهار کرد: «سفر هوکشتاین نمایشی است و می‌خواهد بگوید که آمریکا (در صورت پاسخ به رژیم صهیونیستی) اقدام خواهد کرد». معاون دبیرکل حزب‌الله افزود: «او چیزی با خود نیاورده است و در واقع هیچ پیشنهاد خاصی ازسوی آمریکا وجود ندارد». پیش از این نیز، «عصام شرف‌الدین» وزیر مهاجران در دولت موقت لبنان گفته بود: «هوکشتاین برای منافع آمریکا تصمیم گرفته به منطقه سفر کند.» او گفت: «هوکشتاین بیم این دارد که اعتبار آمریکا در منطقه از بین برود.»

پاسخ به دشمن در راه است
اما رهبر انصارالله یمن، سید عبدالملک بدرالدین الحوثی نیز تاکید دارد که پاسخ به دشمن در راه است و تصمیم ما قاطع است و هرگز لغو نخواهد شد و این پاسخ یک تعهد اخلاقی، انسانی و اعتقادی است. طبق تاکیدات رهبر انصارالله یمن، تاخیر در پاسخ به صهیونیست‌ها به این دلیل است که پاسخ برای دشمن دردناک باشد. رهبر انصارالله بر این مهم نیز تاکید کرد که هر تلاشی از هر کسی برای عدم پاسخ محور مقاومت شکست خورده و تصمیم به پاسخ از همه جبهه‌های مقاومت قطعی است.
سید عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر انصارالله یمن روز پنج‌شنبه در سخنرانی هفتگی خود، به آخرین تحولات نبرد «طوفان الاقصی» و جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در غزه نیز پرداخت و حملات به این باریکه را «جنایت قرن» توصیف کرد. رهبر انصارالله یمن اظهار کرد: دشمن اسرائیلی ۳۱۴روز به جنایت قرن در نسل‌کشی مردم فلسطین در غزه ادامه داده است. او با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به مدرسه «التابعین» غزه و کشتار بیش از ۱۰۰نفری مردم فلسطین گفت: «قتل‌عام نماز صبح فجیع‌ترین جنایت دشمن صهیونیستی در هفته گذشته بود که نمازگزاران مدرسه التابعین را با سه بمب آمریکایی هدف قرار داد. دشمن در این قتل‌عام به جان مردم تعرض کرد، حرمت نماز و مکان نماز را زیر پا گذاشت و عمدا نمازگزاران را به قتل رساند.»
الحوثی گفت: «تنها جنایات دشمن در یک روز از ۳۱۴روز گذشته، برای بیدار شدن وجدان هر کسی که خدا در دلش جای دارد، کافی است.» رهبر انصارالله یمن در انتقاد از عملکرد اعراب و مسلمانان در قبال جنگ غزه افزود: «شکست امت در یاری غزه، در خدمت دشمن اسرائیلی و سهمی در تراژدی ملت فلسطین است. آیا آنچه در فلسطین می‌گذرد و این فجایع بی‌سابقه، برای اینکه امت به مسئولیت خود پی ببرد کافی نیست؟» الحوثی ادامه داد: «مجاهدان مقاومت در نوار غزه با صبر، استواری، فداکاری و شجاعت بی‌نظیری به وظیفه جهادی خود عمل می‌کنند. عملیات مجاهدان در غزه و پایداری آن‌ها نشان‌دهنده ناکامی و ناامیدی شدید دشمن است.»

فراگیر شدن سایه وحشت در اراضی اشغالی
اما از اردوگاه دشمن نیز خبر می‌رسد که سایه ترس و وحشت انتقام و خونخواهی محور مقاومت، ساعت به ساعت در اراضی اشغالی و در بین حامیان رژیم کودک‌کش صهیونیستی بیشتر می‌شود.
جان کربی، سخنگو و هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که ایران از تهدید خود مبنی بر حمله به اسرائیل عقب‌نشینی نکرده است و ایالات متحده آمریکا همچنان انتظار دارد، تهران به اسرائیل حمله کند.
این مقام آمریکایی در ادامه گفت: «ما اطلاعاتی داریم مبنی بر اینکه ایران در حال آماده شدن برای حمله به اسرائیل است و این ممکن است بدون هشدار یا با اطلاع در زمان بسیار کوتاه اتفاق بیفتد. ما همچنان برای جلوگیری از این امر تلاش می‌کنیم.»
شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز خبر داد که اسرائیل تخمین می‌زند که حزب‌الله aمصمم به حمله به اسرائیل است و منتظر ایران نخواهد ماند.
رسانه صهیونیستی جروزالم‌پست نیز در مطلبی نوشت: «اسرائیل نمی‌تواند به‌تنهایی از خود دفاع کند. در ادامه مطلب این رسانه صهیونیستی آمده که عملیات طوفان الاقصی نادرست بودن بسیاری از فرضیه‌های امنیتی سابق را نشان داد و ثابت کرد ارتش رژیم صهیونیستی در برابر حمله فراگیر، قدرت بازدارندگی نداشته و به‌تنهایی قادر به دفاع از خود نیست.»
طبق گزارش رسانه‌های صهیونیستی، ساکنان باقیمانده در شهرک‌های نزدیک مرزهای لبنان اعلام کردند که از نبود امنیت، بلاتکلیفی و بی‌توجهی مقامات صهیونیست سرخورده شده و به ستوه آمده‌اند. این صهیونیست‌های اشغالگر گفته‌اند: از اینکه در مقابل حزب‌الله مانند اردک در میدان تیر هستیم، خسته شده‌ایم. در همین حال، پایگاه خبری صهیونیستی «واللا» در گزارشی به نقل از افسران ارتش رژیم اشغالگر در شمال سرزمین‌های اشغالی، نوشت: تهدید حمله زمینی حزب‌الله به مرزهای شمالی اسرائیل با لبنان از همیشه جدی‌تر است.
این رسانه صهیونیستی با اشاره به توانایی بالای رزمی نیروهای ویژه حزب‌الله، افزود: نیروهای یگان رضوان حزب‌الله ممکن است به یک پایگاه نظامی یا شهرک نفوذ کنند. پایگاه خبری واللا با اشاره به اینکه نیروهای یگان رضوان برای نفوذ به خاک سرزمین‌های اشغالی، آموزش دیده‌اند، ادامه داد که باید برای حمله نیروهای ویژه حزب‌الله و زیرآتش گرفتن مناطق شمالی و تلاش آنها برای برافراشتن پرچم لبنان در شهرک‌ها و پایگاه‌های نظامی آماده باشیم. شایان ذکر است، با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

حمله ایران به اسرائیل می‌تواند تبعات ویران‌کننده‌ای داشته باشد
وزارت خارجه انگلیس نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: وزرای خارجه انگلیس و فرانسه در یک سفر مشترک به خاورمیانه به دنبال کاهش تنش‌ها در این منطقه خواهند بود. دیوید لامی، وزیر خارجه انگلیس در این بیانیه تاکید دارد: قرار است وزرای خارجه این دو کشور به سرزمین‌های اشغالی و نیز کرانه باختری سفر کرده و با دیدار با مقامات صهیونیست و تشکیلات خودگردان فلسطین بر ضرورت رسیدن به توافق آتش‌بس و کاهش تنش‌ها به‌منظور جلوگیری از گسترش منازعه در خاورمیانه تاکید کنند. در ادامه این بیانیه آمده است: اکنون زمان بسیار خطرناکی برای منطقه است. خطر خارج شدن شرایط از کنترل در حال افزایش است. هر گونه حمله ایران به اسرائیل می‌تواند تبعات ویران‌کننده‌ای برای منطقه درپی داشته باشد. استفن سجورین، وزیر خارجه فرانسه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: هیچگاه برای رسیدن به صلح دیر نیست. ما باید به هر قیمتی از یک جنگ منطقه‌ای که می‌تواند تبعات وحشتناکی داشته باشد، جلوگیری کنیم.

عماد ۴، کابوس جدید صهیونیست‌ها
در گرماگرم تاکیدات رهبران محور مقاومت ناظر بر انتقام از صهیونیست‌های کودک‌کش و هراس و وحشت اشغالگران، روز جمعه شبکه خبری المیادین و خبرگزاری‌های نزدیک به جبهه مقاومت، خبر رونمایی از پایگاه سری موشکی حزب‌الله را منتشر کردند. پایگاهی که نام آن «عماد ۴» است.
حزب‌الله لبنان در رونمایی از پایگاه سری خود اعلام کرد: یکی از پیام‌های «عماد۴» نشان دادن میزان «محرمانه بودن بسیار عالی» در مورد مکان قابلیت‌های موشکی حزب‌الله است.
طبق گزارش المیادین به نقل از رسانه نظامی حزب‌الله لبنان، تاسیسات واقع در اعماق زمین نه‌تنها از قابلیت‌های اطلاعاتی متخاصم به دور است، بلکه در برابر اهداف متخاصم نیز در امان می‌ماند.
در پیام‌های «عماد۴» آمده است: تاسیسات واقع در عمق زمین نه‌تنها از قابلیت‌های اطلاعاتی خصمانه دور است، بلکه محافظت در برابر اهداف متخاصم را نیز فراهم می‌کند. در این پیام‌ها تاکید شده است: مقاومت همیشه ظرفیت کامل برای پاسخگویی تند و مخرب را خواهد داشت و مقاومت همان‌طور که در علوم راهبردی می‌گویند، قابلیت «ضربه دوم» را خواهد داشت. در ویدیوی منتشره، تاسیسات با شماره «۴» نشان داده می‌شوند که این امر بدان معناست که تاسیسات به نمایش درآمده، تنها یکی از مجموعه امکانات نظامی و موشکی سری حزب‌الله است و شماره و میزان واقعی این تاسیسات سری مشخص نیست. ویدئوی منتشره نشان می‌دهد که مهندسان و مبارزان حزب‌الله در زیرزمینی در تاسیساتی به اندازه یک شهر کار می‌کنند. همچنین در پیام‌های «عماد۴» تاکید شده است: این تاسیساتی که مجاهدان در آن در زیرزمین کار می‌کنند، مشخص نیست از کجا شروع شده، به کجا ختم می‌شود و به چه چیزی متصل است.
طبق پیام‌هایی که به موازات رونمایی از پایگاه سری عماد۴، توسط حزب‌الله منتشر شد، توانمندی‌های مقاومت اسلامی به‌ویژه موشک‌ها برای دفاع از لبنان آمادگی کامل دارند. مقاومت از جنگ نمی‌ترسد، بلکه اگر دشمن تصمیم بگیرد در تشدید تنش و تهاجم بیش‌ازحد پیش برود، حزب‌الله آماده جنگ همه‌جانبه است.
اسکای‌نیوز عربی نیز اعلام کرد این پایگاه موسوم به پایگاه عماد۴ مجهز به موشک‌ها یا سیستم‌های الکترونیکی و سکوهای شلیک موشک است. این شبکه گزارش داده است این پایگاه مجهز به شبکه برق و سیستم‌های تماس و استحکامات بزرگ است.
یک منبع حزب‌الله به تلویزیون عربی گفت: موشک‌های دقیق در تاسیسات عماد۴ آمادگی آتش ما را برای هدف قرار دادن اهدافی که انتخاب می‌کنیم، ثابت می‌کند. این منبع حزب‌الله افزود: این فایل ویدیویی پیامی به اسرائیل است که اگر حمله پیش‌دستانه‌ای علیه ما انجام دهد، دسترسی به این امکانات دشوار خواهد بود.
حزب‌الله که تاکنون خسارت‌های سنگینی را به رژیم غاصب و جنایتکار صهیونیستی تحمیل کرده است، اردیبهشت ماه سال جاری، موشک سنگین «جهاد مغنیه» را وارد ساختار رزمی خود کرد. موشک‌های جهاد مغنیه، موشک‌های تاکتیکی غیرهدایت‌شونده دارای قدرت تخریبی بالا و مجهز به کلاهک جنگی به وزن ۱۲۰کیلوگرم است. پیش از این حزب‌الله لبنان از موشک‌های بُرکان و فلق، در حملات خود بهره می‌برد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.