آگاه: مسعود پزشکیان عصر روز چهارشنبه هفتم شهریور ۱۴۰۳ در آیین تکریم و معارفه وزیر آموزشوپرورش اظهار داشت: ما محصول معلمان هستیم. معلمان نبودند ما به اینجاها نمیرسیدیم. رییسجمهوری ادامه داد: شاکریم خدا را که نعمت جمهوری اسلامی را به ما داد تا دورافتادهای در آن بتواند در بالاترین جاهای این مملکت خود را پیدا کند. مهمتر از اینکه خودش را پیدا میکند این است که نباید خودش را گم کند.
پزشکیان تصریح کرد: در همان زمان انتخابات، از من سوال میکردند که از کدام حزب و گروه آمدی و چه اعتقادی داری؛ همه ما پایبند به اصولی مشخص هستیم که پای آن ایستادهایم، اصولی به نام حق و عدالت. وی افزود: برای رسیدن به حق و عدالت، باید اصلاحات رخ دهد؛ امروز جامعه ما از حق و عدالت فاصله گرفته و همه این نارضایتیها و مشکلات به دلیل عدم هماهنگی است. این نارضایتیها و مشکلات بهدلیل شکاف ایجادشده بین قومیتها و استانهاست؛ با صرف حرفزدن مشکلات حل نمیشوند. حل مسئله باید از آموزشوپرورش شروع شود.
استانداردهای خدمات باید یکسان باشد
رییسجمهوری در ادامه سخنان خود در این مراسم اظهار داشت: باید بتوانیم در چارچوب ساختار موجود، خدمات موردنیاز را به همه مردم ارائه دهیم، نه اینکه فقط کسی که پولدار و آشنادار است بتواند به جایی برسد. پزشکیان گفت: هر ایرانی در هر نقطه فارغ از اینکه پیر است یا جوان، پولدار است یا بیپول، باید بتواند خدمت تعریفشدهای را بگیرد؛ چه در تهران، چه کردستان و چه بلوچستان. آیا استاندارد آموزش تهران و شهرستانهای ما حتی در آموزش یکسان است؟ رییسجمهوری ادامه داد: مقصر خودمان هستیم که نتوانستهایم رفتار و انگیزه برونرفت از مشکلات را به جامعه یاد بدهیم. همه مشکلات را با وحدت و انسجام حل خواهیم کرد؛ آموزش برای توانمندسازی باید در همه بخشها فراگیر شود. باید وحدت داشته باشیم؛ دستهها و گروههای فراوانی در کشور داریم که همه هم ادعای اصلاح و اصول دارند؛ باید تیمی کار کنیم، موضوعی که باید از مدرسه به ما آموزش میدادند.
آموزش، اولویت دولت چهاردهم
پزشکیان گفت: باید دانشآموزان را پرسشگر، نقاد و جستوجوگر تربیت کنیم؛ نه مطیع و بیاراده. نباید جلوی سوال دانشآموز گرفته شود؛ باید به سوالات پاسخ داد؛ آموزش در کشور ساختارمند نیست. آموزش یعنی عمل، نه تئوری. رییسجمهوری افزود: آموزش درست یعنی عدالت؛ بچههایی که در سیستان و بلوچستان تحصیل میکنند با بچههایی که در تهران درس میخوانند امکانات یکسان دارند؟ این ساختار عدالت اسلامی نیست. آموزش اولویت دولت چهاردهم است؛ شاید کارکرد دولت در زمینه آموزش چند دهه بعد نمایان شود؛ همانطور که رفتار گذشتگان ما امروز بروز پیدا کرده است.
پزشکیان گفت: محصولی که هماکنون در ارتباط با رفتارهای جوانان میبینیم و به نیروی انتظامی میگوییم تا هدایت کند، اما نهتنها این رفتار هدایت نمیشود بلکه تخریب هم صورت میگیرد. نقش مهم مدرسه در تربیت محسوس است. باید به آموزشوپرورش اهمیت بدهیم تا محصول نهایی آن بتواند حتی مقابل دنیا هم محکم ایستادگی کند.
رییسجمهوری ادامه داد: در زمان پیش از انقلاب، در مساجد بهگونهای تربیت شدیم که با وجود مهیا بودن مسیر انحراف اما هیچگاه در آن مسیر قرار نگرفتیم. این، محصول تربیت درستی بود که منشأ آن مساجد بودند. باید در خصوص آموزشوپرورش دوباره نگاه نو داشته باشیم.
دیگر انتصاب های دولتی
در تازهترین انتصابها، در احکامی جداگانه، الیاس حضرتی بهعنوان رییس شورای اطلاعرسانی و فاطمه مهاجرانی به عنوان سخنگوی دولت چهاردهم انتخاب شدند.
بر اساس این گزارش، الیاس حضرتی سابقه نمایندگی ادوار مجلس و مدیرمسئولی روزنامه اعتماد را دارد و ریاست بر مرکز استعدادهای درخشان نیز در کارنامه سوابق مهاجرانی بهچشم میخورد. همچنین محسن حاجیمیرزایی، رییس دفتر رییسجمهوری روز گذشته با صدور حکمی «جمال عرف» را به سمت معاون هماهنگی، پیگیریهای ویژه و خدمات مدیریت دفتر رییسجمهور منصوب کرد. جمال عرف سابقه معاونت سیاسی وزارت کشور و رییس ستاد انتخابات کشور را در کارنامه خود دارد. وی همچنین رییس سابق دانشگاه امام باقر و عضو هیاتعلمی دانشگاه امام باقر بوده است.
مؤمنی جانشین فرماندهی کل نیروهای مسلح در نیروی انتظامی شد
همچنین روز گذشته رهبر انقلاب اسلامی طی حکمی اسکندر مومنی، وزیر کشور را به سمت جانشین فرماندهی کل نیروهای مسلح در نیروی انتظامی منصوب کردند.
همچنین اسکندر مؤمنی، وزیر کشور روز گذشته در حکمی حمید خواجهنژاد را بهعنوان مشاور وزیر و رییس مرکز اطلاعرسانی این وزارتخانه منصوب کرد. بر اساس این گزارش، در حکم اسکندر مؤمنی، وزیر کشور خطاب به حمید خواجهنژاد بر بازمهندسی ساختار تعامل با رسانههای رسمی و تعامل سازنده و همافزا با رسانههای جمعی در سایه همکاری دیگر نهادها و سازمانهای مسئول ذیربط با هدف اطلاعرسانی صحیح و دقیق و بی اعتبار ساختن شایعات، استفاده از فناوریهای نوین ارتباطات و شبکههای اجتماعی و تعامل با نخبگان دانشگاه در حوزه ارتباطات و رسانه، برای بهبود فرآیندهای اطلاعرسانی و ارتقای اعتماد عمومی، انسجامبخشی به حوزه روابطعمومی سازمانها و استانداریهای سراسر کشور با هدف یکپارچهسازی سیاستها و اقدامات در راستای اهداف کلان و صیانت از تصویر عمومی وزارت کشور، بهبود و توسعه ارتباطات درونسازمانی و برونسازمانی، افکارسنجی و راهاندازی پویشهای مردمی بهمنظور دریافت بازخوردها و جلب مشارکت هموطنان، تدوین و اجرای پیوست رسانهای برای طرحها و برنامههای کلان به منظور افزایش شفافیت و زمینه سازی در تحقق اهداف تاکید شده است.
نظر شما