۳۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۵٬۳۵۶

 این روز اسرای کربلا پس از حضور در دربار ابن‌زیاد دربند کشیده شده و زندانی شدند، اسرای کربلا شعور حسینی را در دستورکار خود قرار دادند.

روز چهاردهم محرم

آگاه: در این رابطه خطبه حضرت «زینب کبری(ع)» و تلاش‌های ایشان قابل‌توجه و کاربردی بود، زیرا حقایق مهمی را بازگو کردند. در روز چهاردهم محرم الحرام سال ۶۱ هجری درحالی‌که خاندان و اهل‌بیت امام‌حسین(ع) در اسارت به عزاداری مشغول بودند، ابن‌زیاد در روز چهاردهم محرم به یزید ملعون نامه نوشت و جریانات کربلا را گزارش داد و از وی پرسید که با سرهای بریده و اسرا چه کند؟ به اسرا و خاندان امام‌حسین(ع) بسیار بد می‌گذشت، مخصوصا اینکه عزادار بوده‌اند و مشکلات از هر جهت و از جانب عبیدالله ابن زیاد به ایشان وارد می‌آمد.
در طول مدتی که در کوفه و در میان مردم به‌عنوان اسیر جنگی حرکت می‌کردند سرها بالای نیزه بود و اسرا در کجاوه‌های جا داده شده بودند و آنان که خیال می‌کردند اسرا از خارجیان هستند و بر خلیفه یزید عاصی شده‌اند، جسارت و اهانت می‌کردند. در خبرها آمده که ابن‌زیاد بعد از آنکه یک روز (یا چند روز بنا به روایتی) سرها را در کوچه‌ها و محله‌های کوفه گردانید، آنها را به شام نزد یزید بن معاویه فرستاد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.