انتخابات در نظام جمهوری اسلامی، جشن مردم‌سالاری دینی است؛ در این جشن باشکوه که فردا نیز جدیدترین سکانس آن به منصه ظهور خواهد رسید، نقش رأی‌اولی‌ها بسیار برجسته است؛ همان‌ها که جشن تکلیف سیاسی خود را فردا برگزار خواهند کرد و مشق مشارکت در تعیین سرنوشت خود می‌کنند.

رزمایش سیاسی رأی اولی‌ها

آگاه: رأی‌اولی‌ها فردا به جهانیان ثابت خواهند کرد که برخلاف تبلیغات سوء و مسموم معاندان و عناصر ضدانقلاب، پیوند دهه هشتادی‌ها با نظام و انقلاب مستحکم و استوار است و آنها اگر چه بسیاری از مقاطع حساس انقلاب را ندیده و درک نکرده‌اند، اما می‌دانند که گرگ‌های بین‌المللی برای تجزیه و آشوب در ایران‌شان، توطئه‌های پیچیده‌ای طراحی کرده‌اند؛ لذای پای کار نظام و انقلاب و کشور هستند و فردا با حضور پرشور و شعور خود در پای صندوق‌های رأی، موجبات یأس و ناامیدی دشمنان را فراهم می‌آورند و حرکت مشارکت‌جویانه خود را در ساخت تمدن نوین اسلامی آغاز خواهند کرد و یازدهم اسفند را به صحنه جشن تکلیف سیاسی خود تبدیل می‌کنند. 

رأی اولی‌های براندازسوز

جوانان و رأی اولی‌های ایران اسلامی التماس اپوزیسیون و براندازان به مردم برای شرکت نکردن در انتخابات را مشاهده می‌کنند؛ آنها می‌بینند که عناصر خبیث و ایران‌ستیز و تجزیه‌طلب چگونه در حال جهد و کوشش هستند تا انتخابات ما از رونق بیفتد؛ همین چند روز پیش بود که سرکرده گروهک تروریستی کومله در یک نشست ضدایرانی صریحاً اعلام کرد که «الان باید تمام تمرکز ما بر روی انتخابات ایران باشد و هرچه بتوانیم از مشارکت در آن بکاهیم تا فردا بتوانیم بهره‌برداری‌های زیادی داشته باشیم.» همین عنصر معلوم‌الحال و تروریست‌پرور چندی پیش علناً گفته بود که «پروژه یک ملت یک کشور در ایران باید نابود شود و باید ایران را تجزیه و تکه پاره کنیم.» اینها نکاتی است که از دید جوانان و رأی‌اولی‌های ما پنهان نمی‌ماند و آنها را به یقین می‌رساند که شرکت در انتخابات، ایران را در جهان قوی‌تر خواهد کرد و توطئه‌های شوم دشمنان برای ضربه زدن به تمایت ارضی و یکپارچگی و حاکمیت ملی را، منهدم و مضمحل می‌گرداند.

رهبر انقلاب صبح روز گذشته در دیدار جمعی از رأی اولی‌ها و خانواده‌های شهدا در خصوص رابطه میان حضور پرشور مردم در انتخابات و تقویت اقتدار ملی فرمودند: حضور مردم پای صحنه، پای صندوق رأی نشانه‌ی حضور ملّت در صحنه‌های مهم اداره‌ی کشور است. این برای کشور ثروت بزرگی است. ما اگر بتوانیم به دنیا نشان بدهیم که ملت در صحنه‌های مهم و تعیین کننده‌ی کشور حضور دارند، کشور را نجات داده‌ایم، کشور را پیش برده‌ایم. دولت‌هایی هستند در دنیا که چهارچشمی مراقب مسائل کشورند، مراقب مسائل ایرانند. آمریکا، سیاستهای غالب بر اروپا، سیاست‌های صهیونیستها، سیاستهای سرمایه‌داران و کمپانی‌داران بزرگ دنیا، این سیاست‌ها متوجه ایرانند. می‌خواهند ببینند اینجا چه خبر است. این ناظران سیاسی از همه بیشتر از حضور مردم می‌ترسند، از قدرت مردمی بیمناکند و ملاحظه می‌کنند. چرا؟ چون قدرت مردمی را دیده‌اند. دیده‌اند که اگر این ملت در صحنه حضور پیدا بکند، حتماً بر مشکل غلبه پیدا می‌کند. معجزه‌ی حضور ملت ایران در صحنه را دشمنان ملت ایران دیدند. لذا از حضور مردم ملاحظه می‌کنند. حالا می‌خواهند ببینند آیا مردم حضور دارند یا نه. این پشتوانه‌ی امنیت ملی ماست. قدرت ملی پشتوانه‌ی امنیت ملی است. اگر دشمن احساس کند شما توانایی ندارید، ملت ایران قدرتی ندارد، همه نوع امنیت شما را تهدید خواهد کرد. امنیت ملی همه چیز است. اگر امنیت نباشد، هیچ چیز نیست. دشمن با قدرت ملی ما مخالف است. پس هر چیزی که نشانه‌ی قدرت ملی است، با آن مخالفت میکنند از جمله با انتخابات.

جوانان، پایِ کارِ اقتدار ایران

طبق فرموده رهبر انقلاب، انتخابات و حضور گسترده مردم در آن، تضمین‌کننده امنیت و اقتدار ملی است؛ جوانان همواره در طول تاریخ انقلاب ثابت کرده‌اند که در امر حراست و حفاظت از کیان ملی ایران اسلامی، پیشتاز و طلایه‌دار هستند؛ فقط در دوران دفاع مقدس، حدود ۱۶۰ هزار شهید ما در فاصله سنی ۱۶ تا ۲۵ سال قرار داشتند؛ در دفاع از حرم نیز تعداد شهدای جوان بی‌شمار است؛ شهدای جوان مدافع امنیت نیز فراون‌اند؛ حالا عرصه انتخابات همان عرصه دفاع از کیان ملی است؛ همان‌ها که روزگاری به صدامیان جنگ‌افزار فروختند تا ایران را تجزیه کند و روزگاری فتنه و اغتشاش طراحی کردند تا امنیت ملی ایران را مخدوش کنند، فردا چشم به صندوق‌های رأی دوخته‌اند و مترصد آن هستند که این صندوق‌ها بی‌رونق و کم‌فروغ باشند.

رهبر انقلاب در همین خصوص روز گذشته فرمودند: «در داخل هم بعضی نسبت به انتخابات بی‌التفاتی می‌کنند. ما باید به انتخابات از زاویه‌ی منافع ملی نگاه کنیم، نه از زاویه‌های جناحی و گروهی منافع ملی را ملاحظه کنید. اگر انتخابات ضعیف باشد همه ضرر می‌کنند، نه اینکه یک عده‌ای ضرر کند، یک عده‌ای از ضعیف بودن انتخابات سود ببرند. هر کس ایران را دوست دارد، هر کس کشور خودش و ملت خودش و امنیت خودش را دوست دارد بداند که اگر انتخابات ضعیف برگزار بشود هیچ کس سود نمی‌برد همه ضرر می‌کنند، همه ضربه می‌خورند.» ایشان در فراز دیگری از بیانات‌شان در همین رابطه تصریح داشتند: هرکس ایران را دوست دارد، هرکس جمهوری اسلامی را دوست دارد، هرکس انقلاب را دوست دارد، هرکس قدرت ملی را دوست دارد، هرکس پیشرفت را دوست دارد باید در انتخابات فعال باشد، شرکت پرشور در انتخابات بایستی انجام بدهد.  انتخابات یک فرصت است از این فرصت باید استفاده کرد هم به نفع کشور است هم دشمنان کشور را مأیوس می‌کند. امثال سیاستمداران آمریکا و سی.آی.ای و نمی‌دانم صهیونیستهای خبیث ظالم و دیگران که چهارچشمی نشسته‌اند مسائل ما را دانه دانه رصد می‌کنند اینها را مأیوس می‌کند حضور در انتخابات دشمنان را مأیوس می‌کند.

پیشران‌های انتخاباتی

اما جوانان و رأی‌اولی‌ها نه تنها خود پیشگام و طلایه‌دار مشارکت در انتخابات خواهند بود، بلکه به تشویق و ترغیب نزدیکان خود نیز خواهند پرداخت تا در این امر مهم و خطیر مشارکت جویند. رهبر انقلاب در بیانات دیروزشان در همین رابطه فرمودند: شما جوانها خیلی‌هایتان رأی‌اولی هستید. در همه‌ی میدانها من خیلی اعتقاد دارم به نسل جوان خودمان، در همه‌ی میدان‌ها جوان‌ها پیشرانند، پیشروند، شوق‌انگیزند، در این میدان هم جوان‌ها می‌توانند پیشرو باشند، پیشران باشند،‌ شوق‌آفرین باشند. هم خود جوان‌ها همه شرکت کنند، هم دیگران را تشویق به شرکت کنند.

از ویژگی‌ها و خصایص جوانان آن است که ذهن فعال و خلاقی دارند و همه امور را بر مبنای هزینه و فایده می‌سنجند؛ آنها می‌دانند که شرکت در انتخابات امری نافع و سودمند است و عدم مشارکت در این امتحان، فاقد سود و حتی واجد ضرر است؛ رهبر انقلاب در همین خصوص در دیدار روز گذشته با رأی اولی‌ها فرمودند: آن کسانی که متأسفانه هم خودشان اظهار بی‌میلی میکنند، هم دیگران را تشویق میکنند به عدم حضور اینها به نظر من یک قدری بیشتر فکر کنند روی این قضایا، رأی‌ ندادن هیچ فایده‌ای ندارد. یعنی در رأی دادن احتمال فایده وجود دارد در رأی ندادن هیچ احتمال فایده‌ای وجود ندارد. رأی ندادن هیچ دستاوردی ندارد. اما رأی دادن حالا بنده که می‌گویم حتماً دستاورد دارد آن کسی که تردید دارد بگوید احتمالاً دستاورد دارد. رأی ندادن بعضی‌ها مشکلی از کشور را حل نمی‌کند. بلکه ضرر هم می‌کنند چون بالاخره اگر شما رأی ندهی یک کس دیگر یک نفر دیگر رأی می‌دهد آن کسی که شما می‌خواهی انتخاب نشود ممکن است انتخاب بشود. شما اگر رأی دادی ممکن است جلوی او را بگیری.

۳.۵ میلیون دهه هشتادی در ۶۰ هزار شعبه اخذ رأی

طبق گفته مدیرکل طرح‌های ملی و فراگیر جوانان وزارت ورزش و جوانان و دبیر ستاد ملی هفته جوان، برای انتخابات یازدهم اسفند، سه و نیم میلیون نفر رأی اولی داریم. در ایام تبلیغات انتخاباتی نیز بالغ بر صد «خانه جوان» در سراسر کشور میزبان نامزدهای انتخاباتی مختلف بود؛ نامزدهایی که به تبیین و تشریح برنامه‌های خود برای نسل جوان و رأی اولی‌ها می‌پرداختند.  بدون‌تردید، فردا در یازدهم اسفند، سه و نیم میلیون نفر رأی‌اولی در حدود ۶۰ هزار شعبه اخذ رأی در سراسر کشور حاضر خواهند شد تا در حماسه حضور مشارکتی تاریخی داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.