۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۳٬۸۹۸

رضا ظریفی ـ دبیر تحریریه

آگاه: شهید جمهور، شب جمعه قبل در مجاورت مزار مولایش حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) آرام گرفت و در خانه ابدی ساکن شد. سانحه سقوط بالگرد آیت‌الله رئیسی و هیات همراه اگرچه غم و حیرت عجیبی برای تمام ایرانیان به وجود آورد اما روی دیگر ماجرا این است که وی تا لحظه آخر برای مردم و در راه اعتلای جمهوری اسلامی ایران تلاش کرد. 

حالا با شهادت رییس دولت سیزدهم، باید آماده انتخابات پیش از موعد برای انتخاب نهمین رییس‌جمهوری ایران اسلامی باشیم، اما در این شرایط که حاکمیت، ساختار سیاسی کشور و مردم توجه خود را معطوف به برگزاری انتخابات می‌کنند باید چند نکته مهم را در نظر داشت؛ نخست آنکه دشمنان زخم‌خورده انقلاب و معاندانی که در دوسال اخیر از هیچ تلاشی برای تخریب دستاوردهای نظام و دولت فروگذار نکرده‌اند، بعد از حضور گسترده مردم در مراسم تشییع رییس‌جمهوری و همراهانش یکبار دیگر عزم خود را جزم کرده‌اند تا انتخابات پیش‌رو را زیر سوال ببرند. این گروه‌ها و جریان‌ها تلاش می‌کنند با ایجاد شبهه در بین افکارعمومی از بابت شهادت رییس‌جمهوری و همراهانشان، برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و حضور نامزدهای مختلف را بی‌اثر دانسته و یکبار دیگر مردم را نسبت به نتیجه انتخابات دلسرد کنند تا به خیال خود میزان مشارکت پایین مردم در انتخابات را دستاویزی برای ادامه تخریب‌ها و اغتشاشات خود کنند.

مورد دیگر آنکه باتوجه‌به اجماع ملی به‌وجودآمده در شرایط فعلی، نامزدهای ریاست‌جمهوری و احزاب و جریانات سیاسی وابسته به آنها باید به‌شدت مراقب اخلاق سیاسی و افکارعمومی باشند تا دوباره برخی تخریب‌ها و بداخلاقی‌ها شبیه آنچه درمورد مرحوم رئیسی و مناظرات انتخاباتی سال۱۴۰۰ اتفاق افتاد، در ذهن مردم نقش نبندد.

سومین نکته هم به مسئله کارآمدی و تلاش دولت چهاردهم بازمی‌گردد. به‌طور حتم رییس‌جمهوری بعدی کار بسیار سختی در پیش دارد، چراکه ملت ایران در سه سال اخیر شاهد فعالیت فردی در کسوت رییس‌جمهوری بوده‌اند که تقریبا هیچگاه پشت میز اداری دیده نشد و مدام در سفرهای استانی و ملاقات با مردم شهرهای دور و نزدیک رویت می‌شد. این رفتار عملگرایانه سطح انتظارات مردم را از بابت عملگرایی و کارآمدی دولت آینده به‌شدت بالا برده است که باید دید نامزدهای ریاست‌جمهوری در این میدان چند مرده حلاج‌اند.

و پایان سخن آنکه همدلی و وفاق کنونی بین مردم ایران، بعد از حوادث تلخ و اغتشاشات دو سه سال گذشته دُرّ گرانبهایی است که نباید با ساده و سهل انگاری آن را از دست داد و اسیر دست تبلیغات و سنگ‌اندازی‌های جریان ضدانقلاب و معاند شد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.