• گزارش «آگاه» از میزان فروش نمایشگاه کتاب ۰۳ و یارانه‌های اختصاصی آن را بخوانید:

    تفاخر با اعداد توخالی

    زهرا بذرافکن- خبرنگاره گروه فرهنگ: پیش از آغاز نمایشگاه کتاب تهران یکی از اخباری که بسیاری دنبال می‌کنند، ارزش بن‌های اختصاصی خرید کتاب است. امسال این یارانه‌های خرید کتاب برای دانشجویان به مبلغ ۷۰۰ هزار تومان است که ۴۲۰ هزار تومان را دانشجو و ۲۸۰ هزار تومان را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت می‌کند. برای اعضای هیات علمی نیز مبلغ بن کتاب ۸۰۰ هزار تومان است که ۴۰۰ هزار تومان را اعضای هیات علمی و ما بقی را وزارت فرهنگ پرداخت می‌کند. همچنین برای اهالی رسانه و خبرنگاران به مبلغ یک میلیون تومان است که ۵۰۰ هزار تومان آن را خبرنگار متقاضی و ۴۰۰ هزار تومان را معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات و ۱۰ درصد باقی را تخفیف ناشران تامین می‌کند. این یارانه‌ها به صورت اعتبار خرید به کد ملی افراد متقاضی اختصاص یافته است و تنها برای خرید از بخش مجازی نمایشگاه در دسترس است. در این گزارش علاوه بر بررسی آمار فروش کلی نمایشگاه کتاب تهران و مقایسه آن با سال گذشته، نسبت بن‌های خرید کتاب را بر اساس قیمت متوسط هر جلد کتاب و قدرت خرید افرادی که از این یارانه‌ها استفاده می‌کنند را بررسی می‌کنیم.

  • نمایشگاه کتاب و دست‌های خالی

    گزارش میدانی «آگاه» از سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران را بخوانید:

    نمایشگاه کتاب و دست‌های خالی

    زهرا بذرافکن- خبرنگار گروه فرهنگ: برای دیدن غرفه‌های ناشران و انبوه کتاب‌ها خیلی اشتیاق داشتم اما بیش از همه منتظر بودم نمایشگاه سی‌وپنجم آغاز شود تا بعد از وقایع سیاسی-اجتماعی دو سال پیش ببینم چنددستگی خصومت‌آمیزی که جرقه‌اش را زده بودند تا کجا امتداد می‌یابد. آنچه دیدم خوشایند و قابل انتظار بود. امروز هشتمین روز نمایشگاه کتاب است و روزهای کمی تا پایان این رویداد بزرگ مانده است. بعد از بازدید از نمایشگاه مروری می‌کنیم بر حس و حال آن از ابتدا تا این روزهایی که به پایان نزدیک است.

  • قبر کم داریم

    گزارش «آگاه» از حاشیه افزایش ۳۰۰ درصد قیمت قبر و توسعه بهشت‌زهرا(س) را بخوانید

    قبر کم داریم

    بار دیگر مسئولان بهشت‌زهرا(س) در رسانه برای پر شدن گورستان پایتخت ضرب‌الاجل تعیین و اعلام کردند تا آخر سال آینده قبری خالی باقی نخواهد ماند. این موضوع در حالی مطرح می‌شود که یکی از اعضای شورای شهر از افزایش ۳۰۰درصدی قیمت قبر خبر می‌دهد و آشکارا هدف شهرداری را درآمدزایی اعلام می‌کند.

  • مستندسازی علمی در خدمت دانش و انسان

    گزارش «آگاه» از برگزاری رویداد مستندسازان علمی را بخوانید:

    مستندسازی علمی در خدمت دانش و انسان

    زهرا بذرافکن-خبرنگار گروه فرهنگ: مستندسازی سنتی نیست که در عصر حاضر آغاز شده باشد، روزی دیوار غارها و عصاره رنگ گیاهان بستری برای مستندسازی علم و آگاهی بوده است. این جمله را سیاوش صفاریان‌پور، برنامه‌ساز و مستندساز علمی در رویداد مستندسازان علمی به مناسبت تولد «دیوید آتنبرو»، نویسنده، تهیه‌کننده، کارگردان و مستندساز مشهور بریتانیایی در موزه سینمای تهران گفت. نمایش علم و آگاهی‌ای که حاصل سال‌ها و صرف عمر افرادی متخصص در آن حوزه است در قالب داستانی که ابعاد سرگرم‌کننده نیز برای مخاطب داشته باشد به‌مثابه هنری است که فراتر از تولید هنر مستلزم دغدغه‌مندی‌ای علمی و در سطح آگاهی‌بخشی است.

  • ردپای مُهرهای جعلی برخی وزارتخانه‌ها در پرونده

    اطلاعات جدید از پرونده‌ ۳میلیارد و ۳۷۰ میلیون دلاری چای دبش منتشر شد

    ردپای مُهرهای جعلی برخی وزارتخانه‌ها در پرونده

    در میانه‌های آذرماه سال گذشته بود که پرونده چای دبش، در افکار عمومی به‌شکل گسترده‌ای مطرح شد. نخستین‌بار سازمان بازرسی کل کشور در تاریخ یازدهم آذر ۱۴۰۲ اعلام کرد که گروه کشت و صنعت دبش طی سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱ برای واردات چای و ماشین‌آلات پیشرفته چاپ و بسته‌بندی، مبلغی برابر با سه‌میلیارد و ۳۷۰میلیون دلار ارز دریافت کرده که یک‌میلیارد و ۴۷۲میلیون دلار از این مقدار، ارز دولتی بوده‌ است.

  • تهدید همچنان زباله‌ها

    گزارش «آگاه» از هشدار به مراکز دپوی زباله در شهر سراوان را بخوانید

    تهدید همچنان زباله‌ها

    عماد خورشیدطلب- خبرنگار گروه جامعه: نرسیده به شهر رشت درست زمانی که مسافران هوای لطیف گیلان را احساس می‌کنند بوی زباله‌های رهاشده در شهر سراوان چنان زننده به نظر می‌رسد که تا ساعت‌ها مشام را می‌آزارد. قطعا این همه مشکل نیست. روز گذشته نیز مسئول دبیرخانه تالاب‌های استان گیلان با اشاره به مخاطرات زیست‌محیطی دپوی زباله در سراوان از ورود هر ثانیه ۲۰لیتر شیرابه زباله به سفیدرود خبر داد؛ بنابراین رودی که به تالاب بین‌المللی انزلی می‌ریزد هر شبانه‌روز قریب به دوهزار مترمکعب شیرابه زباله از سراوان با خود می‌برد.

  • صعود با دوپای آهنی

    گفت‌وگوی «آگاه» با سجاد سالاروند، سومین کوهنورد فوق‌حرفه‌ای دنیا را بخوانید

    صعود با دوپای آهنی

    محمد علی بیگی ، خبرنگار گروه جامعه: همین دو پای مصنوعی برای اراده‌اش کافی است تا بلندترین قله‌های دنیا را یکی پس از دیگری صعود کند. برای کسی که واژه ناامیدی به‌هیچ‌وجه برایش تعریفی ندارد؛ همه زندگی‌اش خداست که وقتی چندسال پیش بر اثر تصادفی ناگوار پاهایش را از دست می‌دهد ۱۴ماه بعدش قله دماوند را از جبهه شمالی (سخت‌ترین مسیر قله دماوند) صعود می‌کند و چند مقام نخست بین‌المللی را برای فتح بلندترین قله‌های دنیا به دست می‌آورد. «سجاد سالاروند» کوهنورد معلول ۴۳ساله‌ای است که آوازه‌اش در میان کوهنوردان حرفه‌ای دنیا به‌عنوان سومین معلول فوق‌حرفه‌ای دنیا پیچیده است و نخستین معلول ایرانی محسوب می‌شود که موفق شده با دو پای مصنوعی به ارتفاعات بالای پنج‌هزار متر صعود کند. او رکورددار صعود به قله دماوند است و تصمیم دارد به‌عنوان اولین ایرانی معلول به اورست صعود کند. سالاروند بر لر بختیاری بودنش تاکید دارد. او که در یک خانواده نظامی تربیت شده است، می‌گوید: «بعد از آن تصادف، تولد دیگری در زندگی‌ام رخ داد. حتی یک روز هم روی ویلچر ننشستم. چون باور داشتم هیچ کار خدا بی‌حکمت نیست.»

  • فرصت‌طلبان سیاه‌نما علیه وطن

    گزارش کوتاه «آگاه» از آثار زیرزمینی در آستانه افتتاح جشنواره فیلم کن را بخوانید

    فرصت‌طلبان سیاه‌نما علیه وطن

    سینمای جدی و با درونمایه اجتماعی در ایران چندی است که دچار رکودی بی‌سابقه در تولید و در مخاطب‌یابی شده است. گویی رگ خواب مخاطب از دستش رها شده است و نمی‌تواند آن را بازیابد. از سویی نیز سینمای کمدی این فرصت را از دست نداده و با قدرت هرچه تمام می‌خواهد جای آن را پر کند. حالا بعد از انتشار اخباری از حضور گسترده سینمای زیرزمینی ایران در کن ۲۰۲۴ بیش از پیش بر این نگرانی افزوده شده است؛ سینمایی که زمانی جایی برای ابراز دغدغه‌های جدی و حیاتی جامعه بود، حالا به فرصتی برای حضور در سینمای بین‌المللی به هر قیمتی تبدیل شده است.

  • بیداری دانشجویی

    پیوند تشکل‌های مختلف دانشجویی در آمریکا علیه رژیم صهیونیستی

    بیداری دانشجویی

    لیلی معرفی -آگاه: دانشجویان دانشگاه کلمبیا که اعتراضات آنها و یورش پلیس به کمپ تحصن آنها در روز ۱۷آوریل، جرقه گسترش سریع اعتراضات به سایر دانشگاه‌های آمریکا را زد، خواستار قطع رابطه مالی و کاری دانشگاه با افراد و نهادهایی هستند که به جنگ اسرائیل-غزه مرتبط‌اند. هم‌اکنون دانشجویان در ۲۲دانشگاه آمریکا اعتراضات منظم و با شعار «از رود تا دریا، فلسطین آزاد خواهد شد» کمپ‌های تحصن برپا کرده‌اند. اما در دانشگاه کلمبیا اوضاع کمی متفاوت است. درگیری دانشجویان و برخورد کارمندان و نیروی حراست دانشگاه با برگزارکنندگان اعتراضات و حمله فیزیکی به آنها چیزی است که به‌تازگی رسانه‌ای شده است.

  • معلمی با صدها فرزند

    روایت هایی از زندگی معلم هلال احمری و حامی دانش‌آموزان نیازمند را بخوانید

    معلمی با صدها فرزند

    عماد خورشید طلب، خبرنگار گروه جامعه: آنقدر دلسوزانه درباره شاگردانش صحبت می‌کند و پیگیر زندگی و احوالشان است که به گفته شاگردانش، گاهی برای خطاب کردنش به «آقای معلم» دچار تردید می‌شوند، چون برای همه آنها حکم پدر را دارد. اما درنهایت برایشان همان آقا معلم هلال‌احمری است که به پای دردهایشان می‌گرید و از خوشحالی‌شان انرژی می‌گیرد.

  • غریبه با قانون

    گفت‌وگوی «آگاه» با معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ در ساماندهی موتورسواران

    غریبه با قانون

    امیر گودرزی- خبرنگار گروه جامعه: هر بار صحبت از وضعیت نابسامان موتورسیکلت‌ها می‌شود، گروهی اعتقاد دارند سخت‌گیری در اجرای قانون برای موتورسواران مانع امرارمعاش این قشر ضعیف است. از سوی دیگر، گروهی باور دارند با چشم‌پوشی قانون، اوضاع ترافیکی شهر بیش‌ازپیش به هم می‌ریزد. این دو دیدگاه دور باطل ساماندهی موتورسیکلت‌هاست. در ادامه پیگیری این موضوع، سراغ معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ می‌روم. سرهنگ «احسان مؤمنی» بیش از هفت سال است چنین مسئولیتی را در پایتخت برعهده دارد و به گفته خودش، همه تصادفات فوتی را به چشم دیده است. شاید به همین دلیل وقتی در مورد وضعیت موتورسیکلت‌ها می‌پرسم، انگار داغش تازه شده است.

  • نبود حضور  برخی ناشران منطق اقتصادی دارد

    «محمدصادق علیزاده» در گفت‌وگو با روزنامه «آگاه»:

    نبود حضور برخی ناشران منطق اقتصادی دارد

    زهرا بذرافکن- خبرنگار گروه فرهنگ: در آستانه برگزاری نمایشگاه کتاب تهران، حرف و حدیث‌هایی از حضور یا عدم حضور ناشران در این دوره به گوش می‌رسد. طبق آماری که در نشست خبری پیش از آغاز نمایشگاه با حضور معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس نمایشگاه کتاب تهران اعلام شده است، حضور پرشور این صنف را با تعداد بیش از دوهزار نشر آماده برای بازگشایی نمایشگاه نشان می‌دهد. در همین راستا در گفت‌وگویی با محمدصادق علیزاده، آگاه فرهنگی داشته‌ایم، تا عوامل موثر بر حضور ناشران در نمایشگاه را بیشتر بررسی کنیم که در ادامه می‌خوانید.

  • تالاب جان ندارد

    گزارش «آگاه» درباره وضعیت تالاب انزلی را بخوانید

    تالاب جان ندارد

    بی‌صدا و مظلومانه درحال نابودی است. حدود یک دهه است زنگ خطر نابودی تالاب بین‌المللی انزلی به صدا درآمده و این تالاب به‌عنوان ابرچالش زیست‌محیطی، نگاه‌های نگران بسیاری را به خود جلب کرده است. تالاب انزلی در طول ۵۰سال اخیر با مشکلات زیست‌محیطی بسیار و بی‌توجهی مسئولان روبه‌رو بوده است که تخلیه فاضلاب و ضایعات خانگی و صنعتی، افزایش سطح رسوبات، تغییر کاربری زمین‌ها و تبدیل بخشی از اراضی حاشیه تالاب به زمین‌های کشاورزی، احداث موج‌شکن یا گسترش گیاه آزولا از نمونه‌های آن است. سوال اینجاست سرانجام این تالاب چه خواهد شد؟

  • «آرش» حق مسلم ایران

    گزارش «آگاه» از ادعاهای کویت و عربستان درباره میدان گازی شمال خلیج‌فارس

    «آرش» حق مسلم ایران

    در خبرها آمده است که عربستان و کویت با تاسیس شرکت مشترکی به نام الخلیج، درحال برگزاری مناقصات هستند تا هرچه زودتر برداشت گاز از میدان مشترک آرش را آغاز کنند؛ این در حالی است که ایران یکی از صاحبان اصلی این میدان گازی است.

  • اقلیم در پی ترمیم روابط با تهران

    سفر نیچروان بارزانی به تهران با چه هدفی انجام شد؟

    اقلیم در پی ترمیم روابط با تهران

    سفر نیچروان بارزانی، رییس اقلیم کردستان بعد از حدود سه سال به تهران از ابعاد مختلف دارای اهمیت ویژه‌ای بوده و قابل‌بررسی است. این سفر باتوجه‌به تحولات منطقه در سال‌های اخیر، مانند حضور صهیونیست‌ها و گروه‌های تجزیه‌طلب و ضد انقلاب اسلامی و خواسته‌های ایران از دولت عراق و مسئولان اقلیم کردستان برای خلع سلاح و خروج این نیروها از مناطق نزدیک به مرزهای ایران نشانه‌های امیدبخشی در روابط دوجانبه است.

  • دم مردم باغیرت ایران گرم!

    واکنش مردم به پیدا شدن یسنا، «دختر ایران»

    دم مردم باغیرت ایران گرم!

    لیلی معرفی- خبرنگار گروه جامعه:  عصر روز یکشنبه ۹اردیبهشت خبر گم شدن «یسنا دیدار» کوچولوی چهارساله در فضای مجازی پخش شد که هنگام بازی در دشت‌های کلاله استان گلستان مفقود شده است. به‌سرعت نیروهای امدادی هلال‌احمر و نیروی انتظامی بسیج شده و به‌دنبال این دختر گشتند.

  • جهنمِ مدیترانه‌ای در انتظارِ صهیونیست‌ها

    گزارش «آگاه» از مرحله جدید محاصره دریایی اسرائیل ازسوی یمن را بخوانید

    جهنمِ مدیترانه‌ای در انتظارِ صهیونیست‌ها

    سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی ارتش یمن از آغاز مرحله چهارم محاصره دریایی اسرائیل و هدف قراردادن کشتی‌هایی خبر داده است که به مقصد بنادر رژیم صهیونیستی حرکت می‌کنند و لجستیک ارتش کودک‌کش صهیونیستی محسوب می‌شوند. 

  • ۳ دلیل برای مشارکت مردمی در صندوق جمهوریت
  • بحران هویت برندینگ کتاب

    «آگاه» از تعطیلی بیش از ۵۰ کتابفروشی گزارش می‌دهد

    بحران هویت برندینگ کتاب

    باز هم با حسرت کتاب‌ها را از قفسه برداشتم و تورقی کردم، چنان در خودم غرق شدم که دیگر متوجه چیزی نبودم، چراکه دیگر همه‌چیز تمام شده و باز هم قرار است تفریحگاهم تعطیل شود. کتابستان را می‌گویم، کتابفروشی که در خیابان انقلاب است و تنها ۱۶ماه از تولدش می‌گذرد. اولین‌باری نیست که دانه به دانه، آن هم پشت‌سرهم دلخوشی‌هایم دود می‌شوند. کتابستان هم یکی از آن مکان‌هایی بود که به آن دلبسته بودم و آثار موردعلاقه‌ام در عرصه‌های ادبی و تاریخی را از آنجا تهیه می‌کردم و با مطالعه آنها لبخندی شیرین بر لبانم می‌نشست. اما حالا باید سهمم فقط یک تخفیف ۳۰درصدی برای خرید به‌علت اتمام کار این مجموعه باشد و تمام.

  • در مراحل پژوهشی برخی بازیکنان همراهی نکردند

    «عطا پناهی»، تهیه‌کننده فیلم «پرویزخان» در گفت‌وگو با آگاه:

    در مراحل پژوهشی برخی بازیکنان همراهی نکردند

    زهرا بذرافکن- خبرنگار گروه فرهنگی : «پرویزخان» اولین اثر سینمایی است که درباره شخصیت اثرگذار پرویز دهداری در سینمای ایران تولید شد و در جشنواره فیلم فجر چهل‌ودوم به نمایش درآمد و توانست سیمرغ بلورین بهترین فیلم اول، دیپلم بهترین فیلمنامه برای نویسنده و سیمرغ بلورین بهترین تدوین را از آن خود کند.

  • حرفه‌ای‌های خطرناک

    آمار تصادفات رانندگان تازه‌کار در ایام نوروز صفر است

    حرفه‌ای‌های خطرناک

    کل‌کل راننده‌های قدیمی و باتجربه با راننده‌های جوان و تازه‌کار همیشه رواج داشته است. کسانی که سال‌ها پشت فرمان نشسته و خاطرات زیادی از جاده‌های کشور دارند ادعا می‌کردند راننده‌های قدیمی به‌ندرت تصادف می‌کنند و هر حادثه‌ای در جاده رخ می‌دهد یک سمت آن راننده‌های تازه‌کار هستند. اما آمارها خلاف این مطلب را نشان می‌دهد چون رییس پلیس راهنمایی و رانندگی اعلام کرده هیچ راننده تازه‌کاری در تصادفات تعطیلات نوروز نقش نداشته است.

  • نمایی تحریف‌شده از جریان‌های اجتماعی در سینمای عامه‌پسند

    آرش فهیم در گفت‌وگو با آگاه درباره فیلم «بیچارگان» مطرح کرد:

    نمایی تحریف‌شده از جریان‌های اجتماعی در سینمای عامه‌پسند

    کارگردان صاحب‌سبک یونانی که در خلق جهان سینمایی منحصربه‌فردش در سینمای بومی به شهرتی جهانی رسید و برای بیان و تجسم جهان اجتماعی و انسانی در فضاهای سورئال و واقعی یا ساخت کمدی‌های سیاه محبوب مخاطبان حرفه‌ای و عمومی سینماست، در چند اثر اخیر خود به سینمای هالیوود پیوست و از این رو بیش از هر وقت دیگری در مراسم‌ها و جوایز سینمایی جهان دیده شد و جایزه‌هایی را از آن خود کرد. او با اثر اخیرش در فروش نیز رکوردهای خوبی را به‌جا گذاشته و تحسین و تمجید منتقدان را برانگیخته است.

  • در انتظار تصمیمات سوختی

    «آگاه» از متن و حاشیه حذف کارت سوخت جایگاه‌ها گزارش می‌دهد

    در انتظار تصمیمات سوختی

    به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آگاه، یکی از مشکلات مهم حال‌حاضر اقتصاد ایران، نه مشکل تحریم‌ها یا کاهش درآمدهای نفتی یا ناترازی مالی بانک‌ها، بلکه تشدید ناترازی انرژی در کشور است که موجب عدم‌النفع بزرگ اقتصادی شده است.

  • بحران بی‌سرپناهی

    آگاه شتاب تورم قیمت مسکن و آینده آن بررسی می‌کند

    بحران بی‌سرپناهی

    توان خرید شاید بتوان گوشت و تاکسی را حذف کرد ولی مسکن را نه! چاره کسانی که در تهران شغلی یافته ولی توان پرداخت اجاره در پایتخت را ندارند چه برسد به خرید، حاشیه‌نشینی است. مناطق حاشیه‌ای هم مصون از تورم نیست و افزایش اندک حقوق توان پرداخت اجاره سال جدید را می‌گیرد تا مستاجر کارمند را برای ادامه زندگی به کیلومترها دورتر بکشاند. این ماجرا تا کجا ادامه دارد و چه بر سر کسانی می‌آید که افزایش درآمدشان از افزایش تورم مسکن عقب می‌ماند؟ دولت در این زمینه چه نقشی می‌تواند داشته باشد؟ 

  •  ۳۰ سال پس از آوینی

    گزارش «آگاه» به مناسبت سالگرد شهادت مرتضی آوینی را بخوانید

     ۳۰ سال پس از آوینی

    حدود پنج سال پس از پایان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و در روز ۲۰فروردین‌ماه ۱۳۷۲، سید مرتضی آوینی، فیلمساز و نویسنده انقلابی، مقدمات تهیه جدیدترین قسمت مستند «شهری در آسمان» را در منطقه‌ای به نام فکه که میان استان‌های ایلام و خوزستان قرار دارد و در طول جنگ محل وقوع درگیری‌های نظامی فراوانی بوده است، فراهم می‌کند. سید مرتضی آوینی درحال بررسی لوکیشن‌های مناسب برای فیلمبرداری تصاویر این فیلم مستند بود که بر اثر انفجار مینی که از زمان جنگ باقی مانده بود به شهادت رسید.

  • قالیباف: مشارکت مردمی در جهش تولید نیازمند عبور از انحصار است

    »آگاه« از نخستین جلسه مجلس شورای اسالمی در سال ۱۴۰۳ گزارش میدهد؛

    قالیباف: مشارکت مردمی در جهش تولید نیازمند عبور از انحصار است

    نخستین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در سال۱۴۰۳ روز گذشته و با حضور دوسوم از نمایندگان برگزار شد. رییس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش‌ازدستور این جلسه گفت: تلاش اصلی مسئولان در سال جاری هم در حوزه تقنین و هم در حوزه اجرا متمرکز بر تحقق شعار سال یعنی جهش تولید با مشارکت مردم خواهد بود. مشارکت مردم منوط به عبور کردن از تصدی‌گری، انحصار و خودمحوری در عرصه‌های اقتصادی و رفع موانع مشارکت مردم است.

  • زندگی زیر چتر قسط

    گزارش آگاه در مورد قسطی شدن مواد غذایی را بخوانید

    زندگی زیر چتر قسط

    قسطی خریدکردن اقلام غذایی سابقه‌ای طولانی دارد. اما اخیرا این موضوع شکل جدیدی به خود گرفته است. قدیم‌تر مردم حساب‌های دفتری خود را حداکثر هفتگی تسویه می‌کردند اما حالا ممکن است تا یکسال درگیر برگرداندن قسط خود به فروشگاه‌ها باشند!

  • عروسک‌های محبوب بچه‌های ایرانی دوباره در تلویزیون

    گزارش آگاه از بازگشت یار قدیمی تلویزیون در نوروز را بخوانید

    عروسک‌های محبوب بچه‌های ایرانی دوباره در تلویزیون

    ایرج طهماسب که به واسطه حضور در برنامه‌های مجموعه شخصیت‌های محبوب «کلاه قرمزی» سال‌هاست محبوب همه نسل‌های ایرانی است حالا بعد از حدود ۵ سال دوری از تلویزیون دوباره به اجرا در رسانه ملی بازگشت. او برنامه «مهمانی» را که دارای ترکیبی از عروسک‌های برنامه «کلاه قرمزی» و برنامه «مهمونی» بود برای نوروز در «شبکه نسیم» تولید کرده بود.

  • چاقی هم در ایران تورم دارد

    گزارش آگاه درباره وضعیت سلامتی در کشور به مناسبت روز جهانی بهداشت را بخوانید

    چاقی هم در ایران تورم دارد

    امسال برای روز جهانی سلامت که مصادف با ۱۹ فروردین (۷آپریل) است، شعار «سلامت من، حق من» در نظر گرفته شده است. این در حالی است که اضافه وزن در ایران بیش از هر زمان دیگر همه‌گیر شده و حالا با معضلی به نام چاقی کودکان مواجه هستیم.